DSpace/Dipòsit Manakin

Més enllà dels PEC, els PEE i les zones educatives: primers apunts per a una escola municipi

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Collet, Jordi (Collet i Sabé)
dc.date.accessioned 2017-01-27T08:26:23Z
dc.date.available 2017-01-27T08:26:23Z
dc.date.created 2016
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Collet J. (2016). Més enllà dels PEC, els PEE i les zones educatives: Primers apunts per a una escola municipi. Revista catalana de Pedagogia, 10, 12-32. es
dc.identifier.issn 1695-5641
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4874
dc.description.abstract Des dels anys setanta, tant el concepte com l’estructura organitzativa i territorial de l’escola de masses ha estat qüestionada en profunditat. Moviments com el de la desescolarització i el de les Ciutats Educadores; o propostes com els Projectes Educatius de Ciutat (PEC), els Plans Educatius d’Entorn (PEE) i les zones educatives, entre d’altres, han plantejat formes alternatives de treball en xarxa des de la perspectiva d’escola-famílies-comunitat/territori. L’article planteja un pas més en aquesta reimaginació i reestructuració d’allò escolar per seguir avançant cap a «l’escola sense murs» o cap a la «ciutat aula». Per a fer-ho, es proposa que a cada municipi (mitjà), en agrupacions de municipis (rurals) o per districtes (dins les ciutats grans) només hi hagi una escola amb múltiples edificis i espais. En el marc d’un procés de municipalització de l’educació formal, la proposta organitzativa de l’escola municipi busca construir un govern d’allò educatiu proper que pretén donar una resposta innovadora i des de la proximitat a sis dels majors reptes escolars actuals: l’organització de les etapes educatives; la tria d’escola, la zonificació i la segregació escolar; les transicions educatives; la descontextualització del saber escolar lligat al fracàs escolar i les desigualtats; la gramàtica escolar tradicional com a fre per a les innovacions; i la identitat docent tradicional configurada per una disciplina o per la funció pública. En l’article, s’hi presenten els primers apunts exploratoris d’aquesta proposta per a ser debatuda. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 21 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Societat Catalana de Pedagogia es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ es
dc.subject.other Ensenyament -- Innovacions es
dc.subject.other Ensenyament -- Desigualtats es
dc.subject.other Escoles municipals es
dc.title Més enllà dels PEC, els PEE i les zones educatives: primers apunts per a una escola municipi es
dc.title.alternative Beyond Educating City Projects, community-based educational plans and educating zones: a rough draft of the school-municipality es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques