Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia |
|
dc.contributor.author |
Collet, Jordi (Collet i Sabé) |
|
dc.date.accessioned |
2017-01-27T08:26:23Z |
|
dc.date.available |
2017-01-27T08:26:23Z |
|
dc.date.created |
2016 |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Collet J. (2016). Més enllà dels PEC, els PEE i les zones educatives: Primers apunts per a una escola municipi. Revista catalana de Pedagogia, 10, 12-32. |
es |
dc.identifier.issn |
1695-5641 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/4874 |
|
dc.description.abstract |
Des dels anys setanta, tant el concepte com l’estructura organitzativa i territorial de l’escola de masses ha estat qüestionada en profunditat. Moviments com el de la desescolarització i el de les Ciutats Educadores; o propostes com els Projectes Educatius de Ciutat (PEC), els Plans Educatius d’Entorn (PEE) i les zones educatives, entre d’altres, han plantejat formes alternatives de treball en xarxa des de la perspectiva d’escola-famílies-comunitat/territori. L’article planteja un pas més en aquesta reimaginació i reestructuració d’allò escolar per seguir avançant cap a «l’escola sense murs» o cap a la «ciutat aula». Per a fer-ho, es proposa que a cada municipi (mitjà), en agrupacions de municipis (rurals) o per districtes (dins les ciutats grans) només hi hagi una escola amb múltiples edificis i espais. En el marc d’un procés de municipalització de l’educació formal, la proposta organitzativa de l’escola municipi busca construir un govern d’allò educatiu proper que pretén donar una resposta innovadora i des de la proximitat a sis dels majors reptes escolars actuals: l’organització de les etapes educatives; la tria d’escola, la zonificació i la segregació escolar; les transicions educatives; la descontextualització del saber escolar lligat al fracàs escolar i les desigualtats; la gramàtica escolar tradicional com a fre per a les innovacions; i la identitat docent tradicional configurada per una disciplina o per la funció pública. En l’article, s’hi presenten els primers apunts exploratoris d’aquesta proposta per a ser debatuda. |
es |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
21 p. |
es |
dc.language.iso |
cat |
es |
dc.publisher |
Societat Catalana de Pedagogia |
es |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
es |
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
es |
dc.subject.other |
Ensenyament -- Innovacions |
es |
dc.subject.other |
Ensenyament -- Desigualtats |
es |
dc.subject.other |
Escoles municipals |
es |
dc.title |
Més enllà dels PEC, els PEE i les zones educatives: primers apunts per a una escola municipi |
es |
dc.title.alternative |
Beyond Educating City Projects, community-based educational plans and educating zones: a rough draft of the school-municipality |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
es |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |
dc.type.version |
info:eu-repo/publishedVersion |
es |
dc.indexacio |
Indexat a CARHUS+ |
es |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons