Repositorio Dspace

Significant el dret a l’educació. Recomanacions de la Conferència Internacional d’Instrucció Pública en el període d’entreguerres

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Carrillo, Isabel
dc.date.accessioned 2017-01-31T08:20:33Z
dc.date.available 2017-01-31T08:20:33Z
dc.date.created 2016
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Carrillo Flores I. (2016).Significat del dret a l'educació. Recomanacions de la Conferència Internacional d'Instrucció Pública en el període d'entreguerres.Educació i Història, (27), 23-44 es
dc.identifier.issn 1134-0258
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4881
dc.description.abstract L’educació, com a dret humà, s’ha anat construint dialècticament al llarg de la història gràcies a l’impuls de canvis polítics i pedagògics que, com a resposta als efectes devastadors de les guerres, han buscat conformar entorns més democràtics i justos que permetessin la seva expressió. Partint de la significació generacional dels drets humans, a l’article es dota de contingut el dret a l’educació com a dret moral i jurídic; un dret fonamental, universal i indivisible que es dóna plenament quan s’expressen amb total intensitat els indicadors que el defineixen: que l’educació sigui assequible, accessible, acceptable i adaptable. Utilitzant aquests indicadors com a unitats d’anàlisi, es revisa el paper de l’Oficina Internacional d’Educació fundada a Ginebra a finals de l’any 1925 amb la voluntat d’impulsar una educació nova. En concret, es fa un estudi de l’aportació al debat internacional i la influència en les polítiques nacionals que suposen la celebració de les conferències internacionals d’instrucció pública i les recomanacions que s’aproven en el període d’entreguerres. es
dc.description.abstract Education, as a human right, has been built up dialectically throughout history owing to the impulse of political and pedagogical changes which, in response to the devastating effects of wars, has sought to form more democratic, just environments that would enable its expression. Based on the generational significance of human rights, in this article the right to education is endowed with content as a moral and legal right; a fundamental, universal and indivisible right which is given fully when the indicators that define it are expressed with full intensity: that education must be affordable, accessible, acceptable and adaptable. Using these indicators as units of analysis, a review is made of the paper from the International Bureau of Education founded in Geneva in late 1925 with the aim of promoting a new education system. Specifically, a study is made of the contribution to international debate and the influence in national policies entailed by the celebration of the International Conferences on Public Instruction and the Recommendations that are passed in the interwar period. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 22 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Institut d´Estudis Catalans es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ es
dc.subject.other Drets humans es
dc.subject.other Dret a l'educació es
dc.title Significant el dret a l’educació. Recomanacions de la Conferència Internacional d’Instrucció Pública en el període d’entreguerres es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.identifier.doi https://doi.org/10.2436/20.3009.01.161
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas