DSpace Repository

Bridges between individuals and communities: dialogic participation fueling meaningful social engagement

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Tellado, Itxaso
dc.date.accessioned 2017-05-10T11:26:24Z
dc.date.available 2017-05-10T11:26:24Z
dc.date.created 2017
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Tellado, I. (2017). Bridges between individuals and communities: dialogic participation fueling meaningful social engagement. RASP-Research on Ageing and Social Policy, 5(1), 8-31. es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4973
dc.description.abstract This article presents the narratives of non-academic women who have made essential contributions to their community, and their own lives as well, drawing on their involvement in an adult school. We discuss how dialogic participation in lifelong learning activities may (or may not) prompt people to become active social agents in their communities. Through dialogic participation ordinary individuals whose voices have been always silenced, become active stakeholders in the community they belong to, making relevant contributions, which improve their own lives and the community as well. Drawing on personal narratives we re-construct the trajectories of these women as active social agents in their communities, looking on them through the lenses of their participation in lifelong learning activities. This evidence illustrates how dialogic adult education may become a way for undeserved groups to become empowered and make real changes in our society. es
dc.description.abstract Este articulo presenta las narrativas de mujeres no académicas que han hecho contribuciones esenciales a sus comunidades, y en sus propias vidas, desde su participación en la escuela de persones adultas. Se discute cómo la participación dialógica en el aprendizaje a lo largo de la vida puede (o no) hacer que las personas se conviertan en agentes sociales activos de su comunidad. Mediante la participación dialógica personas corrientes cuyas voces han sido siempre silenciadas, se convierten en miembros activos de la comunidad a la que pertenecen, haciendo contribuciones relevantes y mejorando su propia vida y al mismo tiempo su comunidad. Partiendo de narrativas personales se reconstruyen las trayectorias de estas mujeres como agentes sociales activos en sus comunidades, mirándolas a través de los lentes de su participación en las actividades de aprendizaje a lo largo de la vida. Esta evidencia ilustra cómo la educación dialógica de personas adultas puede servir a grupos infrarrepresentados a sentirse empoderadas y hacer cambios reales en nuestra sociedad. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 24 p. es
dc.language.iso eng es
dc.publisher Hipatia Press es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ es
dc.subject.other Dones es
dc.subject.other Educació permanent es
dc.subject.other Participació social es
dc.title Bridges between individuals and communities: dialogic participation fueling meaningful social engagement es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.identifier.doi https://doi.org/10.17583/rasp.2017.2389
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es
dc.indexacio Indexat a ESCI es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics