DSpace/Dipòsit Manakin

Factors que condicionen l’experiència i els resultats escolars dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literatura

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
dc.contributor.author Garcia Molsosa, Marta
dc.date.accessioned 2017-06-14T12:40:36Z
dc.date.available 2017-06-14T12:40:36Z
dc.date.created 2016
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Garcia Molsosa, M. (2016). Factors que condicionen l’experiència i els resultats escolars dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literatura. Pedagogia i Treball Social. Revista de Ciències Socials Aplicades, 5 (2), 52-72 es
dc.identifier.issn 2013-9063
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5017
dc.description.abstract L’article descriu la situació i les particularitats dels infants i adolescents en acolliment residencial a Catalunya dins el context escolar. Partint de les dades recollides recentment en el marc del projecte d’investigació europeu YiPPEE, s’exposen alguns factors que permeten comprendre la vulnerabilitat de la seva situació a partir de l’anàlisi de les aportacions de la investigació i literatura científica sobre les variables que incideixen en les elevades taxes de fracàs escolar que presenten. En l’article es suggereixen algunes línies d’investigació educativa per avançar en la lluita contra el fracàs escolar d’aquest col·lectiu, amb la voluntat de contribuir a situar aquesta problemàtica dins les prioritats del sistema de protecció i d’educació i generar alternatives a la realitat actual que permetin superar la situació de desavantatge social que pateixen aquests infants i adolescents i els obstacles i dificultats que es troben els seus itineraris educatius. Partint de la premissa que l’educació formal hauria de ser, per a aquest col·lectiu, una gran oportunitat per al reeiximent personal i la participació social i posant de manifest que les dades i investigacions sobre la temàtica indiquen que encara queda molt camí per recórrer. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 21 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Girona es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Fracàs escolar es
dc.subject.other Acolliment familiar es
dc.subject.other Resiliència (Tret de la personalitat) es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.title Factors que condicionen l’experiència i els resultats escolars dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literatura es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques