DSpace Repository

La construcció del coneixement gramatical en aprenents d'educació primària i secundària: algunes aproximacions a l'aprenentatge del verb

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Casas, Mariona
dc.contributor.author Durán, Carme
dc.contributor.author Fontich, Xavier
dc.date.accessioned 2017-12-14T12:23:30Z
dc.date.available 2017-12-14T12:23:30Z
dc.date.created 2017
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Casas-Deseures, Mariona, Durán, Carme, Fontich Xavier. (2017). La construcció del coneixement gramatical en aprenents d'educació primària i secundària: algunes aproximacions a l'aprenentatge del verb. Caplletra: Revista de Filologia, (63), 111-138. es
dc.identifier.issn 0214-8188
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5282
dc.description.abstract El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d’abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l’escriptura. En aquest article presentem tres recerques que descriuen el procés d’aprenentatge que els alumnes de primària i de secundària segueixen a l’hora d’aprendre continguts vinculats amb el verb: el temps del present, el mode verbal i la complementació verbal. Aquests treballs mostren quines estratègies desenvolupen els aprenents i quins obstacles han d’afrontar per desenvolupar un raonament gramatical. Dels estudis es desprèn que determinades intervencions didàctiques (basades en la interacció, entre iguals i amb el suport del docent i l’escriptura) afavoreixen el desenvolupament d’activitat metalingüística i que aquesta activitat pot ajudar a connectar el saber gramatical amb els usos lingüístics. es
dc.description.abstract The verb is one of the categories that a school grammar must necessarily face, not only in terms of the knowledge of the concept and the relationship with other categories, but also in terms of the role it plays in writing. In this paper we present three studies that describe the construction of grammatical knowledge by students of primary and secondary education when they learn contents related to the verb: the present tense, the verbal mood, and verbal complementation. Results from the three studies show how learners develop strategies and what obstacles they have to face in order to develop grammatical reasoning. They also show the value of interaction (on peers or with the teacher and writing) to promote the development of metalinguistic activity at school in order to connect grammar rules and language use. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 28 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Publicacions de l'Abadia de Montserrat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ es
dc.subject.other Gramàtica -- Ensenyament es
dc.subject.other Gramàtica comparada i general -- Verb es
dc.title La construcció del coneixement gramatical en aprenents d'educació primària i secundària: algunes aproximacions a l'aprenentatge del verb es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.identifier.doi https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10396
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ es
dc.indexacio Indexat a ESCI

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics