Repositorio Dspace

Motivacions per a l’ús d’Instagram i la seva relació amb l’autoestima en els adolescents

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Urbon Espadamala, Emma
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:38:12Z
dc.date.available 2018-07-17T10:38:12Z
dc.date.created 2018-05
dc.date.issued 2018-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5510
dc.description Curs 2017-2018
dc.description.abstract Instagram es configura com la xarxa social amb més creixement entre el públic adolescent. L’objectiu principal del present estudi és identificar les motivacions en l’ús d’Instagram i la seva relació amb les diferents dimensions de l’autoestima. També pretén trobar la relació del temps diari dedicat a aquesta xarxa amb les motivacions i els diferents tipus d’autoestima. Per recollir les dades necessàries, en relació als objectius de la investigació, es va passar un qüestionari on-line, a través de la plataforma “Adolescents.cat”, i es van analitzar les respostes de 367 adolescents usuaris d’Instagram, d’arreu del territori català, d’entre 15 i 18 anys d’edat. Els resultats mostren set tipus de motivacions, per ordre de prioritat: emmagatzematge, xafardeig, evasió, interacció social, expressió, postureig o exhibició i acceptació del grup i opinió dels altres. A més, es troba que algunes motivacions, sobretot la motivació d’acceptació del grup i opinió dels altres, la motivació de postureig o exhibició, la motivació d’evasió i la motivació de xafardeig correlacionen de manera negativa o inversa amb diferents dimensions de l’autoestima. Pel que fa al temps d’ús d’Instagram, es troba una correlació directa o positiva tant amb les diferents motivacions, com amb l’autoestima. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 52 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Adolescents -- Xarxes socials es
dc.subject.other Autoestima en els adolescents es
dc.title Motivacions per a l’ús d’Instagram i la seva relació amb l’autoestima en els adolescents es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas