DSpace/Dipòsit Manakin

The use of pronunciation games to teach English diphthongs in an explicit way

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Bosch Codina, Aina
dc.date.accessioned 2018-11-09T17:23:51Z
dc.date.available 2018-11-09T17:23:51Z
dc.date.created 2018-05
dc.date.issued 2018-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5576
dc.description Curs 2017-2018 es
dc.description.abstract In order to contribute with evidences to the English pronunciation teaching area, this paper proposes a set of games to work on a concrete pronunciation aspect, the diphthongs. Three groups of 6th grade of primary education students in a Catalan school context participated in two tests, carried out before and after the games exposure, in order to define the participants’ improvement in this specific foreign language learning field. The mentioned exposure was carried out throughout a month of the academical year. In order to contribute to the English pronunciation teaching area, three di ff e r ent Engl i s h t e a che r s we r e interviewed to provide evidence of the stated outcomes. Results show that receiving an explicit exposure to diphthong recognition and pronunciation through games has positive outcomes in a short term exposure. Testing the recognition of diphthongs has been carried out through several “odd one out” sets, which showed a considerable imp r o v eme n t i n t h e f i n a l t e s t performance. The visible differences between the before and after results point out the benefits of introducing games to w o r k e x p l i c i t l y t h e E n g l i s h pronunciation, although no relevant improvements in reading the target diphthongs were detected. Findings seem to suggest the benefits in short term diphthong recognition, but more favourable results in reading performance might be perceptible with longer exposure. es
dc.description.abstract Per tal de contribuir amb evidències a l’àrea de l’ensenyament de pronúncia anglesa, aquest article proposa una col·lecció de jocs amb els quals s’ha treballat un aspecte concret de la pronúncia anglesa, els diftongs. Tres grups de 6è d’educació primària d’una escola catalana van participar en dos tests, administrats abans i després de ser exposats als jocs, per determinar la millora dels participants en aquest camp específic de l’aprenentatge d’una llengua estrangera. L'esmentada exposició va ésser assolida al llarg d’un mes de l’any acadèmic. Per tal de contribuir a l’àrea de l’ensenyament de pronúncia anglesa, tres mestres d’anglès van ésser entrevistats per aportar evidències dels resultats enunciats. Els resultats mostren que rebent una exposició explícita al reconeixement i pronúncia de diftongs a través de jocs té efectes positius en un curt termini d’exposició. Les proves de reconeixement dels diftongs es van dur a terme a partir de diferents col·leccions d’“odd one out”, les quals varen mostrar una millora rellevant en l’acompliment del test final. Les diferències entre els resultats de l’abans i el després senyalen els beneficis de la introducció de jocs per treballar explícitament la pronúncia anglesa, tot i que no s’han detectat millores rellevants en la lectura dels diftongs especificats. Els resultats semblen suggerir els beneficis en el reconeixement de diftongs a curt termini, però una millora en l’acompliment de la lectura podria ser perceptible amb una exposició més extensa. es
dc.description.abstract Para contribuir con evidencias en el área de la enseñanza de pronunciación inglesa, este artículo propone una colección de juegos con los cuales se ha trabajado un aspecto concreto de la pronunciación inglesa, los diptongos. Tres grupos de 6º de educación primaria de una escuela catalana participaron en dos tests, administrados antes y después de ser expuestos a los juegos, para determinar la mejora de los participantes en este campo específico del aprendizaje de una lengua extranjera. La mencionada exposición fue llevada a cabo a lo largo de un mes del año académico. Para contribuir al área de la enseñanza de pronunciación inglesa, t r e s ma e s t r o s d e i n g l é s f u e r o n entrevistados para aportar evidencias de los resultados enunciados. Los resultados muestran que recibiendo una exposición explícita sobre el reconocimiento y pronunciación de diptongos a través de juegos tiene efectos positivos en un corto plazo de exposición. Las pruebas de reconocimiento de los diptongos se llevaron a cabo a partir de diferentes colecciones de “odd one out”, los cuales mostraron una mejora relevante en el desempeño del test final. Las visibles diferencias entre los resultados del antes y el después señalan los beneficios de la introducción de juegos para trabajar explícitamente la pronunciación inglesa, a pesar de que no se detectaron mejoras relevantes en la lectura de los diptongos especificados. Los resultados parecen s u g e r i r l o s b e n e f i c i o s e n e l reconocimiento de diptongos a corto plazo, pero una millar en el desempeño de la lectura podría ser perceptible con una exposición más extensa es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 34 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/ es
dc.subject.other Anglès -- Diftongs es
dc.subject.other Anglès -- Educació primària es
dc.subject.other Anglès -- Pronunciació es
dc.title The use of pronunciation games to teach English diphthongs in an explicit way es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques