DSpace Repository

(Re)Pensar la tecnologia digital escolar en clau democràtica: una investigació-acció sobre participació i desigualtats digitals

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Beneyto Seoane, Mar
dc.date.accessioned 2019-03-04T13:37:32Z
dc.date.available 2019-03-04T13:37:32Z
dc.date.created 2019-02-01
dc.date.issued 2019-02-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5727
dc.description Programa de Doctorat: Innovació i Intervenció Educatives
dc.description.abstract La tesi doctoral “(Re)Pensar la tecnologia digital escolar en clau democràtica: una investigació-acció sobre participació i desigualtats digitals” analitza la participació, l’ús de la tecnologia i les desigualtats digitals en el marc escolar. L’estudi exposa que la incorporació de la tecnologia digital en les dinàmiques escolars reprodueix i accentua velles desigualtats socials i educatives (per raons d'origen, capital econòmic, capital cultural...). Davant d’aquesta situació, la investigació presenta un model d’anàlisi que permet detectar com són aquestes desigualtats digitals i proposa l’ús de la tecnologia digital escolar des d’una perspectiva democràtica com a forma de millorar la participació i reduir la bretxa digital escolar. Les conclusions principals de la recerca mostren que l'ús de la tecnologia digital escolar des d’aquesta perspectiva democràtica contribueix a la millora de la participació escolar i a l'adquisició de competència digital. es
dc.description.abstract The doctoral thesis “(Re)Pensar la tecnologia digital escolar en clau democràtica: una investigació-acció sobre participació i desigualtats digitals" [(Re)Think digital technology from a democratic perspective: a research-action on participation and digital inequalities] analyses participation, use of technology and digital inequalities in the school. The study shows that the incorporation of digital technology into school dynamics reproduces and accentuates old social and educational inequalities (for reasons of origin, economic capital, cultural capital, etc.). Faced with this situation, the research presents a model of analysis that allows detecting how these digital inequalities are, and proposes the use of digital technology from a democratic perspective as a way to improve participation and to reduce the digital divide in school. The main findings of the research show that using digital school technology from this democratic perspective contributes to the improvement of school participation and the acquisition of digital competence. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 358 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ es
dc.subject.other Tecnologia educativa es
dc.subject.other Democràcia es
dc.subject.other Participació social es
dc.subject.other Igualtat es
dc.subject.other Entorn escolar es
dc.title (Re)Pensar la tecnologia digital escolar en clau democràtica: una investigació-acció sobre participació i desigualtats digitals es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.embargo.terms 12 mesos es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.contributor.director Collet Sabé, Jordi
dc.contributor.director Tort, Antoni

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics