DSpace Repository

Com resolen sumes mentalment els alumnes de 4t, 5è i 6è i quina influència pot tenir la metodologia emprada pels docents?

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
dc.contributor.author Miró Font, Margalida
dc.date.accessioned 2019-03-06T16:00:26Z
dc.date.available 2019-03-06T16:00:26Z
dc.date.created 2018-09
dc.date.issued 2018-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5732
dc.description Curs 2017-2018 es
dc.description.abstract Aquest treball de fi de màster té el propòsit d’estudiar com els alumnes de 4t a 6è d’educació primària realitzen sumes mentalment i quina influència pot tenir en ells la metodologia que empren les mestres per ensenyar el càlcul mental. Tal com afirmen diversos estudis, el càlcul mental aporta beneficis pels alumnes per desenvolupar la competència matemàtica, cosa que no succeeix quan només s’ensenya l’algoritme tradicional. La metodologia utilitzada per realitzar l’estudi ha estat qualitativa i quantitativa. Les dades s’han obtingut a partir d’un qüestionari de sumes als alumnes, entrevistes amb les mestres de matemàtiques i observacions a les sessions de càlcul mental. A partir de l’anàlisi dels resultats s’ha pogut observar que la majoria d’alumnes utilitzen l’algoritme tradicional per resoldre sumes mentalment i que la metodologia emprada per les mestres influeix en els resultats. es
dc.description.abstract This master's degree project has the purpose to study how students from 4th to 6th of primary education mentally addition and what influence the teacher's methodology can have on mental calculation. As several studies affirm, mental calculation is beneficial for students to develop mathematical competence, something that does not happen when only the traditional algorithm is taught. The methodology used to carry out the study has been qualitative and quantitative. The data were obtained from an addiction questionnaire to students, interviews with mathematics teachers and observations in the mental calculation lessons. Based on the analysis of the results, it has been observed that most students use the traditional algorithm to solve mental addition and that the methodology used by teachers influences the results. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 78 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ es
dc.subject.other Matemàtica -- Ensenyament es
dc.subject.other Estratègies d'aprenentatge es
dc.subject.other Càlcul mental -- Educació primària es
dc.title Com resolen sumes mentalment els alumnes de 4t, 5è i 6è i quina influència pot tenir la metodologia emprada pels docents? es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Isabel Sellas Ayats
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics