Aquest treball d’investigació pretén trobar resultats a la pregunta
“Què és el què es produeix quan realitzem converses a l’aula de
ciències?”. Per fer-ho, s’han realitzat observacions i anàlisis de dues
sessions realitzades a una l’aula de ciències pel mateix autor a un
grup classe de Cicle Inicial. La recerca ha constatat ...»»»»
Aquest treball d’investigació pretén trobar resultats a la pregunta
“Què és el què es produeix quan realitzem converses a l’aula de
ciències?”. Per fer-ho, s’han realitzat observacions i anàlisis de dues
sessions realitzades a una l’aula de ciències pel mateix autor a un
grup classe de Cicle Inicial. La recerca ha constatat que els infants
són capaços de construir entre ells explicacions amb una sèrie
d’elements com les entitats i les activitats (accions), sempre que el
mestre els guiï a través de preguntes que els porti a raonar. Així
doncs, cal plantejar-nos què es fa l’aula de ciències i com es
treballa per tal de que els alumnes puguin construir explicacions
científiques i debatre les dels altres doncs, només així es podran
aproximar als processos que es realitzen a la ciència autèntica.^^^^