DSpace/Dipòsit Manakin

Evolució de la vida històrica de l'escola de Calldetenes: pedagogia, espais i mestres

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Villegas i Masanes, Cristina
dc.date.accessioned 2019-08-27T07:05:19Z
dc.date.available 2019-08-27T07:05:19Z
dc.date.created 2019-05
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5914
dc.description Curs 2018-2019 es
dc.description.abstract El dret a l’educació és un dels drets humans essencials i per tan, l’escolarització dels infants ha de garantir una educació en plenes condicions. Un ensenyament de qualitat ajuda a millorar el benestar de les persones que en poden gaudir i per tant, dins la societat ajuda a evolucionar econòmicament i socialment. Durant tota l’escolarització s’hauria d’oferir una educació de qualitat, encara que no sempre és així. A Calldetenes no és fins a finals del segle XX que s’ha pogut gaudir d’una escola amb condicions i, tot i així, actualment, l’escola pateix diverses manques d’espai. El treball s’ha basat en investigar la història de l’escolarització al poble de Calldetenes i aprofundir en les escoles que hi ha hagut: l’escola de nens, la de les nenes i l’escola mixta. L’objectiu principal ha set poder escriure una cronologia des de finals del segle XIX fins a l’any 2010. La cronologia s’ha basat en tres apartats importants dins l’educació: espais, mestres i la pedagogia. S’ha pogut veure que els espais han set característics dins la història ja que les males condicions dels locals van fer que hi hagués molts canvis en l’espai. Es reprodueix el mateix pel que fa als mestres. Per a portar a terme el treball s’han utilitzat diferents fonts: documents legals de l’arxiu municipal, revistes, mapes, plànols i entrevistes. També s’han utilitzat llibres que han ajudat a complementar i a afegir informació a la història de l’escolarització. Escriure la història de l’escolarització del municipi ajuda a entendre el que s’ha viscut al poble, com s’ha construït l’escola, donar valor al que s’ha aconseguit i lluitat i destacar la importància de l’educació dins el poble. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 49 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Escoles -- Història es
dc.subject.other Calldetenes -- Història es
dc.title Evolució de la vida històrica de l'escola de Calldetenes: pedagogia, espais i mestres es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques