Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya |
|
dc.contributor |
Universitat d’Alacant |
|
dc.contributor.author |
Gutiérrez-Mozo, M. Elia |
|
dc.contributor.author |
Gilsanz-Díaz, Ana |
|
dc.contributor.author |
Barberá-Pastor, Carlos |
|
dc.contributor.author |
Parra-Martínez, José |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-30T18:32:51Z |
|
dc.date.available |
2020-09-30T18:32:51Z |
|
dc.date.created |
2020 |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.isbn |
9788409179466 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/6278 |
|
dc.description.abstract |
La Guia per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els estudis d’Arquitectura
dóna forma a l’experiència docent que des de fa anys despleguen a les aules
de la Universitat d’Alacant les professores M. Elia Gutiérrez-Mozo i Ana Gilsanz-Díaz
i els professors Carlos Barberá-Pastor i José Parra-Martínez.
La Guia posa en valor la diversitat en un sentit ampli: diversitat en destacar (i recuperar)
el treball fet (i ignorat) per les arquitectes; diversitat en subratllar la necessitat
de projectar i planificar espais que preveuen l’experiència i les necessitats de
les persones de diferent sexe, identitat, generació, capacitats i recursos; diversitat
en incloure els diferents agents que codefineixen els espais en què habitem; diversitat
en visibilitzar les diferents maneres d’exercir la professió (i altres sabers),
tradicionalment considerats ‘menors’ (les paisatgistes, les urbanistes, les dedicades
a l’edificació, a l’interiorisme, a l’aparadorisme, al comissariat d’exposicions,
al disseny industrial, a la gestió cultural,…); i diversitat en promocionar les dones
en l’àmbit de l’arquitectura no solament com a productores sinó també com a
promotores, constructores i usuàries. Així mateix, la Guia és una invitació a reflexionar
sobre el sexisme en la docència, la investigació i la pràctica professional
dominada per l’hegemonia d’una visió androcèntrica i heteronormativa que condiciona
i restringeix la manera de conèixer, estudiar i entendre l’arquitectura, en
definitiva, la manera en què ocupem l’espai construït i, també, l’imaginat. |
es |
dc.format |
application/pdf |
es |
dc.format.extent |
60 p. |
es |
dc.language.iso |
cat |
es |
dc.publisher |
Xarxa Vives d'Universitats |
es |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
es |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ca |
es |
dc.subject.other |
Arquitectura |
es |
dc.subject.other |
Igualtat entre els sexes |
es |
dc.subject.other |
Universitats -- Personal |
es |
dc.title |
Arquitectura: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
es |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons