DSpace/Dipòsit Manakin

Efectivitat del modelatge pedagògic basat en infants amb Síndrome Gilles de la Tourette

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar
dc.contributor.author Ginés Guixeras, Albert
dc.date.accessioned 2020-11-13T17:20:29Z
dc.date.available 2020-11-13T17:20:29Z
dc.date.created 2020-05
dc.date.issued 2020-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6322
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract El present estudi té com objectiu plantejar un protocol d’intervenció pediàtric amb el fi d’analitzar si el Modelatge Pedagògic basat amb els principis de l’Estimulació Basal, afavoreix en el procés de rehabilitació de Fisioteràpia amb infants que pateixen el Síndrome Gilles de la Tourette. D’aquesta manera, s’ha seleccionat diferents centres pediàtrics dins de la comarca d’Osona, en concret a la ciutat de Vic i els pobles del seu voltant, com son Manlleu i Centelles, amb una gran cartellera de serveis de rehabilitació on hi figuri el rol del fisioterapeuta pediàtric adreçat a l’atenció primària dels infants. L’actual estudi, es tracta d’un disseny experimental, on s’avaluarà una intervenció precoç per estudiar la causa/efecte al inici, durant i al final del estudi, amb una població dividida de forma aleatòriament i homogènia en dos grups, un grup experimental i un grup control, segons els criteris d’inclusió i exclusió. Es seleccionaran un total de 66 infants respecte la població i la incidència del síndrome, entre les edats de 0 a 14 anys recolzat amb un diagnòstic mèdic. Cada un d’aquests dos grups, estaran formats per 33 infants, on el grup experimental se li aplicarà la nova intervenció juntament amb el tractament convencional i en el grup control se li aplicarà solament el tractament convencional. Per tal de comprovar l’eficàcia de la nova intervenció, s’aniran aplicant una sèrie d’escales de diagnòstic sobre el SGT i escales per valorar l’eficàcia de la intervenció del modelatge pedagògics basat amb l’Estimulació Basal, amb la finalitat d’observar si la clínica del SGT disminueix o no. El nostre estudi presentarà limitacions sobre la mida de la mostra en relació a l’escassetat de la evidència científica en el territori seleccionat, la escassetat d’escales de valoració i diagnòstic sobre el SGT, la falta de diagnòstic mèdic sobre aquesta població, la falta d’estudi científic sobre la fisiopatologia del síndrome i la seqüència temporal escollida. es
dc.description.abstract The present survey has like objective pose a protocol of paediatric intervention with the end to analyse if the Pedagogical Modelling based with the principles of the Basal Stimulation, favours in the process of rehabilitation of Physiotherapy with children’s that suffer the Syndrome Gilles of the Tourette. In this way, it has selected distinct paediatric centres in the region of Osona, at concrete at the city of Vic and the peoples of his hovering, like his Manlleu and Centelles, with a big billboard of kicks of rehabilitation where appear the rol of the paediatric physiotherapist addressed at the primary attention of the children’s. The ongoing survey, treats of an experimental design, where will assess a precocious intervention to study causes it/effect at the onset, lasting and at the end of the survey, with a populace divided of form randomly and homogeneous at two bands, an experimental band and a band control, according to the criteria of inclusion and exclusion. They will select a total of 66 children’s respect the populace and the incidence of the syndrome, among the ages of 0 at 14 years backed with a medical diagnostic. Each one of these two bands will be formed by 33 children’s, where the experimental band will apply him the new intervention together with the conventional treatment and at the band control will apply him only the conventional treatment. For such to check the efficacy of the new intervention, will go applying a series of scales of diagnostic on the SGT and scales to value the efficacy of the intervention of the pedagogical modelling based with the Basal Stimulation, with the purpose to observe if the clinic of the SGT diminishes or no. Our survey will present limitations on the size of the sample at account at the shortage of the scientific evidence at the territory selected, the shortage of scales of appraisal and diagnostic on the SGT, the fault of medical diagnostic on this populace, the fault of scientific survey on the pathophysiology of the syndrome and the temporal sequence chosen. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 111 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Gilles de la Tourette, Síndrome de es
dc.subject.other Infants -- Rehabilitació es
dc.title Efectivitat del modelatge pedagògic basat en infants amb Síndrome Gilles de la Tourette es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques