Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes |
|
dc.contributor.author |
Gómez Arajo, Sara |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-21T18:58:35Z |
|
dc.date.available |
2020-12-21T18:58:35Z |
|
dc.date.created |
2020-05-14 |
|
dc.date.issued |
2020-05-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/6387 |
|
dc.description |
Curs 2019-2020 |
es |
dc.description.abstract |
La societat ha anat evolucionant al llarg dels anys i, amb ella, l’escola. El pati escolar és
un espai que habitualment ha estat oblidat i considerat només un lloc d’esbarjo per
desfogar l’alumnat i el professorat durant la jornada lectiva, sense tenir en compte el seu
valor educatiu. En una societat tan diversa com és la nostra, el pati és un espai on
s’acostumen a reproduir els estigmes i rols socials, tot provocant discriminacions i
desigualtats entre l’alumnat. Per això, aquesta recerca centra l’atenció en el pati escolar
i les seves funcions com a lloc d’aprenentatge per als infants.
L'organització del pati és necessària per disminuir i eliminar les discriminacions i
desigualtats, convertint-lo en un espai per viure i conviure inclusivament i de manera
igualitària per a tothom. A través d’una metodologia de recerca qualitativa aplicada a un
cas concret, mitjançant observacions directes, el diari de camp, un qüestionari per a
l’alumnat i una entrevista, la investigació realitzada està orientada cap a la millora del
pati escolar. |
es |
dc.description.abstract |
Society has evolved over the years, and so has school. The schoolyard is a space that
has often been forgotten and considered only a place of recreation to relieve students
and teachers during the school day, regardless of its educational value. In a society as
diverse as ours, the playground is a space where social stigmas and roles are often
reproduced, causing discrimination and inequality among students. Therefore, this
research focuses on the schoolyard and its functions as a place where children can also
learn.
The organization of the schoolyard is necessary to reduce and eliminate discrimination
and inequality, making it a space to live and coexist inclusively and equally for all.
Through a qualitative research methodology applied to a specific case, through direct
observations, the field diary, a questionnaire for students and an interview, the research
carried out is aimed to improve recess. |
es |
dc.format |
application/pdf |
es |
dc.format.extent |
102 p. |
es |
dc.language.iso |
cat |
es |
dc.rights |
Tots els drets reservats |
es |
dc.subject.other |
Educació inclusiva |
es |
dc.subject.other |
Desigualtat social |
es |
dc.subject.other |
Infants -- Esbarjo |
es |
dc.title |
El pati escolar com a eina par a la inclusió i la igualtat |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
es |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |
Text complet d'aquest document
Registre simple