DSpace Repository

Anàlisi de la influència de les grans corporacions i els poders polítics sobre els mitjans de comunicació

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació
dc.contributor.author Tañà Solé, Anna
dc.date.accessioned 2021-01-11T17:42:00Z
dc.date.available 2021-01-11T17:42:00Z
dc.date.created 2020-05-15
dc.date.issued 2020-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6423
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract En aquest Treball Final de Grau s’analitza la influència de les grans corporacions i els poders polítics sobre els mitjans de comunicació. Es realitza amb la voluntat de conèixer quines pressions existeixen dins dels mitjans de comunicació, com hi fan front els seus directius, quin paper hi tenen els directors de comunicació de les corporacions i com ho gestionen els periodistes de base. La hipòtesi d’entrada és que efectivament existeixen aquest tipus de males praxis a les redaccions i que les grans corporacions i els poders polítics són l’origen d’aquestes pressions. Per contrastar aquesta hipòtesi el treball s’ha basat en un marc teòric construït a partir d’articles i lectures bibliogràfiques sobre els conceptes de l’opinió pública, l’agenda setting, la censura i l’autocensura, la llibertat de premsa i la comunicació corporativa. S’han analitzat obres i opinions d’autors com Maxwell McCombs, Walter Lippmann, Stuart Mill o Jürgen Habermas, entre d’altres. També s’han realitzat entrevistes personals a professionals del periodisme i de la comunicació corporativa per tal de contrastar aquestes informacions prèviament analitzades en el marc teòric. Les entrevistes s’han dut a terme amb la intenció de conèixer més de prop la situació que s’està investigant i s’han centrat únicament en mitjans de comunicació escrits. La metodologia emprada per aquest treball s’ha dividit en dos mètodes: quantitatiu i qualitatiu. En la part quantitativa s’ha realitzat una recerca extensiva de recursos documentals dels autors que es troben a la bibliografia i s’han extret les dades que han permès establir un context inicial. Finalment, en la part qualitativa, s’han realitzat set entrevistes semiestructurades que han permès donar una visió més específica de la investigació en qüestió, a més de conèixer la realitat dels mitjans de comunicació del nostre país sobre el tema que tracta aquest Treball Final de Grau i donar resposta a la hipòtesi d’inici. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 78 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Poder (Ciències socials) es
dc.subject.other Mitjans de comunicació de massa i empreses es
dc.subject.other Mitjans de comunicació de massa -- Aspectes ètics i morals es
dc.title Anàlisi de la influència de les grans corporacions i els poders polítics sobre els mitjans de comunicació es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics