DSpace Repository

L'homofòbia en el context de la formació inicial i continuada del professorat

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Capdevila Carné, Xavier
dc.date.accessioned 2021-01-12T09:22:45Z
dc.date.available 2021-01-12T09:22:45Z
dc.date.created 2020-05
dc.date.issued 2020-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6429
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract Malgrat l’aparent normalitat amb la que viu actualment el col·lectiu LGBTI, els estudis continuen posant de manifest l’existència de conductes discriminatòries més enllà de la violència manifesta. L’objectiu de la recerca és valorar el grau d'homofòbia dels i les estudiants dels Graus de mestre i del Màster de professorat de secundària de la UVIC-UCC, i conèixer quina formació han rebut en el transcurs dels seus estudis universitaris entorn de persones LGBTI. En l’estudi hi ha participat un total de 82 alumnes i 8 professors/es dels Graus i del Màster de professorat. Es proposa una metodologia mixta que combina un disseny ex-post-facto amb entrevistes semiestructurades i l’anàlisi de documents. Els resultats de la investigació apunten a la presència d'actituds LGBTI-fòbiques per part de l'alumnat així com a una absència de continguts vinculats a persones amb sexoafectivitats i identitats de gènere no normatius en els estudis de Graus i Màster. es
dc.description.abstract Although the LGBTI community may seem to lead normal lives now, studies continue to show that they suffer discrimination that goes beyond overt violence. This research aims to assess the level of homophobia among students in the Undergraduate Degree in Primary School Teaching and the Master’s Degree in Teacher Training for Secondary School at UVIC-UCC, and to find out what training regarding LGBTI individuals they have received over the course of their university studies. A total of 82 students and 8 professors from the undergraduate and master’s teaching degrees participated in the study, which used a mixed methodology combining ex-post-facto design, semi-structured interviews and document analysis. The results of the study point to the presence LGBTI-phobic attitudes among students, as well as an absence of contents on the undergraduate and master’s curricula that look at non-normative gender identities and affectivities. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 50 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Homofòbia es
dc.subject.other Discriminació en l'ensenyament universitari es
dc.subject.other Professors -- Actituds es
dc.subject.other Estudiants universitaris -- Actituds es
dc.title L'homofòbia en el context de la formació inicial i continuada del professorat es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics