DSpace Repository

Els infants d'educació infantil són capaços d'imprivisar?

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Fernández i Trenzano, Laura
dc.date.accessioned 2021-01-13T08:55:26Z
dc.date.available 2021-01-13T08:55:26Z
dc.date.created 2020-05-15
dc.date.issued 2020-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6439
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract La improvisació sempre ha estat un tema oblidat, si es treballa es fa de puntetes, per complir l’expedient i més en l’etapa de 0-6. Aquest estudi vol acabar amb aquesta por tan generalitzada, demostrar que és possible la unificació d’aquests dos conceptes: la improvisació i educació infantil i que és més senzill del que sembla perquè funcioni. Ens parla sobre què és i què no és improvisar. A més, intenta aprofundir en les característiques que tenen els infants d’aquesta etapa, el procediment a seguir i els beneficis que comporta pel seu aprenentatge. Per assolir aquests objectius, s’ha consultat a diferents experts en pedagogia musical i s’ha dissenyat una unitat didàctica composta per 3 sessions que s’hauria hagut de fer amb infants de P5 durant el període de pràctiques III a l’Escola Poblenou de Barcelona, però a causa de la COVID-19, només ha estat possible la realització de la primera activitat. És per això que s’ha optat per difondre un qüestionari perquè fos respost per professionals vinculats en l’educació i la música, a més d’estudiants i així conèixer com la treballen, què n’opinen i si són conscients de la repercussió que pot tenir en l’infant. Els resultats apunten que sí que és possible que improvisin, però hi ha una sèrie de condicionants que tenen molt a veure en el seu procés d’aprenentatge com són: l’entorn, les capacitats de l’infant o els coneixements previs. es
dc.description.abstract Improvisation has always been an overlooked subject. Most of the people who work with it in the stage 0-6 years simply gloss over it to fulfill the record. This study aims at ending this widespread trend, to show that it is possible to unify the concepts of improvisation and Early Childhood Education, and that it is easier than it seems. First, this project establishes a definition of what improvisation is. In addition, it seeks to delve into the characteristics of children at this stage, the procedure to be followed if improvisation activities want to be introduced and the benefits they may provide. To achieve these objectives, different experts in music pedagogy have been consulted and a teaching unit consisting of 3 sessions has been designed. This unit should have been tested with children of P5 during an internship at l’Escola Poblenou de Barcelona, but due to the COVID-19 restrictions, only the first stage could be carried out. This is why it has been decided to disseminate a questionnaire to be answered by professionals involved in education and music, as well as students, in order to find out how they work on improvisation, what they think of it and whether they are aware of the impact that it may have on children. Results suggest that it is possible for children 0-6 to improvise, but there are several determining factors which have a big influence in their learning process, such as the environment, the child’s abilities, or prior knowledge. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 80 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Improvisació (Art dramàtic) -- Educació infantil es
dc.title Els infants d'educació infantil són capaços d'imprivisar? es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics