Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació |
|
dc.contributor.author |
Allué Miguel, Pau |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-13T17:26:35Z |
|
dc.date.available |
2021-01-13T17:26:35Z |
|
dc.date.created |
2020 |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/6456 |
|
dc.description |
Curs 2019-2020 |
es |
dc.description.abstract |
En aquest treball ens centrarem en la important influència i relació entre dos conceptes
completament diferents però, alhora, totalment lligats: el futbol i el periodisme esportiu.
Per separat, el periodisme esportiu i el futbol són dos mons molt potents i rellevants per
la societat mundial i, des dels seus orígens, han sabut relacionar-se a la perfecció i
potenciar-se mútuament. Parlarem de com va començar i de com ha anat evolucionant
aquesta mútua influència, del punt concret on es troba aquesta relació i mostrarem
detalladament la necessitat que existeix entre les dues idees.
Primerament, hem plantejat com a objectiu principal entendre i analitzar la relació, la
complicitat i la influència entre els directius dels mitjans esportius i dels clubs de futbol,
els futbolistes professionals i els periodistes. A més, també ens centrarem a analitzar les
relacions comercials, el paral·lelisme editorial entre els mitjans esportius i els clubs de
futbol i, en especial, la important complicitat entre redactors i/o periodistes amb els
futbolistes professionals.
Després de recollir el marc teòric, intentarem detallar la història del periodisme esportiu
i del futbol a Espanya i destacar i analitzar la seva relació de complicitat i, a més,
contrastarem aquest objectiu amb entrevistes i enquestes amb les següents
característiques. Pel que fa a la metodologia de treball, introduirem múltiples entrevistes
a periodistes esportius, directius i futbolistes professionals per analitzar els principals
punts de vista i confessar o desmentir qualsevol informació vinculada. A més, també
enviarem enquestes a aquells consumidors i no consumidors del periodisme esportiu i
aficionats i aficionades del futbol per saber què pensen i què els sembla la relació entre
aquests dos conceptes. Les estadístiques que extraurem dels teleespectadors, oients i/o
lectors ens seran de gran ajuda pels objectius finals.
Finalment, exposarem els resultats extrets a partir dels testimonis recollits entre els
protagonistes i els consumidors i acabarem el treball amb les conclusions i la resolució
dels objectius, fruit del marc teòric i el desenvolupament de la metodologia emprada
explicada prèviament. |
es |
dc.format |
application/pdf |
es |
dc.format.extent |
163 p. |
es |
dc.language.iso |
cat |
es |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
es |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca |
es |
dc.subject.other |
Premsa esportiva |
es |
dc.subject.other |
Futbol |
es |
dc.title |
La relació entre els mitjans esportius i l'esport |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
es |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons