Repositorio Dspace

Educació física emocional: anàlisi de la intel·ligència emocional dels adolescents de l'escola Sagrada Família Horta de Barcelona

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Gomá Mazzoni, Carolina
dc.date.accessioned 2021-01-22T11:59:59Z
dc.date.available 2021-01-22T11:59:59Z
dc.date.created 2020-06-02
dc.date.issued 2020-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6488
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract El propòsit d’aquesta recerca és analitzar la Intel·ligència Emocional dels adolescents segons les variables gènere i edat (primer i segon cicle d’Educació Secundària Obligatòria) al centre educatiu Sagrada Família Horta de Barcelona per valorar la necessitat d’aplicar un programa d’Educació Física Emocional. L’estudi s’emmarca en una investigació mixta on han participat 168 adolescents, 109 noies i 59 nois de 12 a 16 anys. Van respondre a l’instrument de l’escala d'intel·ligència emocional percebuda (Trait Meta-Mood Scale-24, TMMS-24) i el test Educació Física i emocions per mesurar la motivació per les classes d’Educació Física, analitzar les emocions que senten envers els seus/seves companys/es i detectar les inquietuds que els genera l’educació emocional. En els resultats obtinguts es veuen poques diferències en relació amb el cicle d’estudis i al gènere, les dimensions d’intel·ligència emocional puntuen baix, sent l’atenció emocional la millor puntuada, en relació amb la percepció emocional i en sentir i expressar els sentiments i la claredat i la reparació emocional les pitjors puntuades, amb mancances de comprensió i regulació. Els/les adolescents tenen una bona predisposició per treballar les emocions i els beneficis dels estudis ja realitzats reclamen una gran necessitat per treballar l’educació emocional, essent l’Educació Física un bon àmbit per treballar-ho. es
dc.description.abstract The purpose of this research is to analyze Emotional Intelligence of teenagers from the school Sagrada Familia Horta according to two variables: age and gender (ESO first and second degree), in order to evaluate the need of an Emotional Education Program implementation in this school. The study is part of a mixed investigation including the participation of 168 students (190 female and 59 male) in an age range from 12 to 16 years. These students answered to the received emotional intelligence measure tool (Trait Meta-Mood Scale-24, TMMS-24) and to the physical education and emotions test, both in order to measure their motivation in physical education classes, analyze their emotions in relation to their classmates and to detect their concerns generated about emotional education. The results obtained show just few differences when it comes to the grade and gender: emotional intelligence dimensions score low, being emotional attention the highest rated (regarding emotional perception and to feel and express feelings) and clarity and emotional repairing worst rated, with lack of understanding and regulation. Teenagers show a good predisposition to work on their emotions, and the benefits proved in several studies confirm the need of working on this emotional education, being physical education a perfect environment to develop this work. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 60 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Intel·ligència emocional es
dc.subject.other Adolescents es
dc.subject.other Educació fí­sica -- Educació secundària obligatòria es
dc.title Educació física emocional: anàlisi de la intel·ligència emocional dels adolescents de l'escola Sagrada Família Horta de Barcelona es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Torres Cladera, Gemma
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas