DSpace/Dipòsit Manakin

El poder de les subjectivitats creatives i emocionals dels alumnes en la didàctica de la llengua i la literatura a l’ESO

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Gómez Rey, Sandra
dc.date.accessioned 2021-01-22T13:04:12Z
dc.date.available 2021-01-22T13:04:12Z
dc.date.created 2020-06-05
dc.date.issued 2020-06-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6491
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract L’escassa motivació de molts alumnes en l’aprenentatge de la llengua i la poca curiositat que els desperta la literatura, en contextos de centres d’alta i màxima complexitat, és el motiu d’estudi principal d’aquest treball. Sobre això i, des d’una perspectiva crítica al voltant de la migrada presència del vessant creatiu de l’expressió escrita en el programa araESCRIC, que impulsa el Departament d’Ensenyament, de la Generalitat de Catalunya, com a fil conductor, el treball es pregunta si uns models d’ensenyament per al desenvolupament de la competència aprendre a aprendre (activitat metalingüística) i la didàctica de la llengua i la literatura que posin la creativitat i els sentiments, els pensaments i la consciència emocional de l’alumne al centre de l’experiència d’aprenentatge podrien fer augmentar la motivació i contribuir amb èxit al desenvolupament de la competència comunicativa lingüística. Situar la veu i la creativitat dels alumnes com l’eix vertebrador de tots els aprenentatges podria impulsar la competència comunicativa lingüística que el Pla per a la reducció del fracàs escolar (2012-2018) considera clau. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 20 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Creativitat en els joves es
dc.subject.other Ensenyament creatiu -- Educació secundària es
dc.subject.other Llenguatge i llengües -- Ensenyament es
dc.title El poder de les subjectivitats creatives i emocionals dels alumnes en la didàctica de la llengua i la literatura a l’ESO es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Güell i Devesa, Mia
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques