DSpace/Dipòsit Manakin

Elaborar i aplicar una proposta d'intervenció en l'àrea de matemàtica seguint la pedagogia Montessori a l'Educació Infantil

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Pedagogia Montessori
dc.contributor.author Sánchez Carrasco, Abigail
dc.date.accessioned 2021-01-22T13:10:02Z
dc.date.available 2021-01-22T13:10:02Z
dc.date.created 2020
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6492
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract La matemàtica és present en la majoria de les coses que fem, tot i no estar consensuat quan comença el coneixement matemàtic o què fa que sorgeixi, podem afirmar que l’utilitzem quotidianament. Les investigacions que hi ha sobre l'aprenentatge matemàtic a l’etapa d’infantil, mostren la transcendència de què en els primers anys de vida (3-6 anys) hi hagi experiències sensorials en aquesta àrea. A través de l’observació, la Dra. Montessori va desenvolupar una sèrie de materials per tal que els infants poguessin manipular els conceptes més abstractes de la matemàtica. El mètode de M. Montessori es caracteritza per l'absorció de moviments, a través de la “Ment Absorbent”, i posterior repetició que realitza amb la Guia. Aquesta acompanya l’infant a desenvolupar confiança i disciplina interior, a actuar i pensar per ell mateix. Per aquest motiu no hi han llargues converses de reflexió; no obstant això, són diferents els autors que afirmen la importància de relacionar els conceptes amb la vida quotidiana i poder expressar allò après. El treball es basa en l’elaboració i l’aplicació d’una proposta d’intervenció en l'àrea de matemàtica, seguint la pedagogia Montessori. La intervenció, desenvolupada per una guia AMI (Associació Montessori Internacional), s’ha portat a terme fora de l’aula ordinària, com a part d'un programa complementari en un ambient adaptat en una escola convencional en el qual han participat 10 infants de 4 i 5 anys. Aquests s’han autogestionant l’espai de treball amb unes condicions ben diferents a les acostumades, donat que taula i catifa), han hagut de prendre decisions respecte amb quins materials treballar, han compartit complicitats de coneixements i han creat relacions amb infants de diferents edats. es
dc.description.abstract Mathematics is present in all that we do. Even though we are unsure as to when mathematical knowledge begins or how it emerges, we can attest that we use it on a daily basis. The existing research regarding mathematical learning in early infancy demonstrates the essential nature of sensorial experiences in this field during the first years of life (3-6 years old). Based on her observations, Dr. Montessori developed a series of materials in order that infants could engage with the most abstract concepts of Mathematics. The Montessori method is characterised by the absorption of movements, through the “Absorbent Mind”, and their subsequent repetition facilitated by a guide. This individual allows for independent thought and action, accompanying the infant in developing confidence and internal discipline. For this reason, there aren’t long reflective conversations; nevertheless, various authors highlight the importance of relating these concepts with daily life and of the ability to express the learned material. This paper is based on the development and application of a proposal for intervention in the field of Mathematics, following on from the Montessori educational method. The intervention, carried out by an AMI (Association Montessori Internationale) guide, was implemented outside of the regular classroom, as part of a supplementary programme in an adapted environment in a conventional school with the participation of 10 infants aged 4 and 5 years old. They independently managed their workspace under highly irregular conditions (table and carpet), they had to make decisions concerning work materials, they have shared common learning experiences and formed relationships with children of different ages. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 85 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Matemàtica -- Ensenyament es
dc.subject.other Pràctiques pedagògiques -- Educació infantil es
dc.title Elaborar i aplicar una proposta d'intervenció en l'àrea de matemàtica seguint la pedagogia Montessori a l'Educació Infantil es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Moix Puig, Montserrat
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques