DSpace/Dipòsit Manakin

Els clàssics i els interessos literaris dels alumnes: una proposta adequada per a 3r d’ESO

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Aguilar Molist, Ariadna
dc.date.accessioned 2021-01-25T12:29:45Z
dc.date.available 2021-01-25T12:29:45Z
dc.date.created 2020-06-03
dc.date.issued 2020-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6497
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract El present estudi té l’objectiu d’analitzar els hàbits lectors, les preferències i els interessos literaris d’un centenar d’alumnes de 3r d’ESO del Col·legi Sant Miquel dels Sants i dels instituts Gerbert d’Aurillac, Jaume Callís i La Plana amb la finalitat d’elaborar una proposta de tres obres per llegir durant un curs a la matèria de Llengua catalana i literatura. Un altre objectiu és reflexionar sobre quina educació literària s’hauria de proporcionar als alumnes de secundària i quina proporció d’obres clàssiques i obres de literatura juvenil s’haurien d’incloure al cànon escolar. Després d’analitzar les dades obtingudes a partir d’un qüestionari que van respondre els alumnes i de comparar-les amb les consideracions teòriques i els estudis sobre l’educació literària i els clàssics a l’ESO, vaig observar que la dificultats de les obres seleccionades havia de ser semblant a la de les obres que proposen els instituts, que hi hauria d’incloure una obra teatral per promoure un gènere poc treballat a les aules d’ESO i que s’haurien de buscar noves metodologies per fer més atractiva la poesia. També vaig concloure que una part important d’estudiants prefereix llegir sobre temes quotidians i propers i que es decanten per llegir llibres romàntics i de misteri però que una altra part d’alumnes els interessen altres tipus de llibres i voldrien llegir sobre temes diversos. Aquests resultats coincideixen amb els seus llibres de lectura obligatòria preferits perquè la varietat de llibres escollits va ser significativa. A partir d’aquestes constatacions i reflexions vaig decidir incloure els següents llibres a la selecció: l’obra teatral La filla del mar d’Àngel Guimerà, la novel·la El gos dels Baskerville d’Arthur Conan Doyle i un petit recull de poemes de literatura catalana i universal. es
dc.description.abstract This study is concerned with reading habits, literary interests and preferences of a hundred students from 3rd of ESO belonging to Col·legi Sant Miquel dels Sants and the high schools of Gerbert d’Aurillac, Jaume Callís and La Plana. The main purpose is to suggest a selection of three publications to read during an academic year in the Catalan language and literature subject. Secondly, another aim is to reflect on the suitable type of literature education teachers should provide to students besides the number of classic books and juvenile literature that should be included in the school’s book selection. Once the survey’s information given to students has been analysed and their answers have been compared, I can confirm the difficulty of the books selected should be the same according to the books chosen by the high school. Moreover, I achieved the conclusion that a dramatic book should be included because students are not provided with enough dramatic education and different methodologies should be created in order to make poetry more engaging for them. I also noticed an important number of students prefer to read about quotidian and nearby topics together with romantic and mystery books. However, another relevant number of students would like to read about different topics. This aspect is related to the students’ favourite books because they like a lot of reading from different genres. Considering the ideas mentioned above, I decided to include the titles below in my own selection: the dramatic book La filla del mar by Àngel Guimerà, The hound of the Baskervilles by Arthur Conan Doyle and a small selection of Catalan and universal literature poems. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 68 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Literatura -- Educació secundària es
dc.subject.other Adolescents -- Llibres i lectura es
dc.title Els clàssics i els interessos literaris dels alumnes: una proposta adequada per a 3r d’ESO es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Verdaguer Pajerols, M. Àngels
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques