DSpace Repository

La llengua primera a classe d'anglès: usos i percepcions de l'alumnat de formació professional

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Mir Riera, Carlos
dc.date.accessioned 2021-01-25T13:47:11Z
dc.date.available 2021-01-25T13:47:11Z
dc.date.created 2020-06
dc.date.issued 2020-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6499
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract En aquesta recerca s’explora la validesa d’usar la llengua primera a classe d’anglès per potenciarne l’aprenentatge, des de la percepció de l’alumnat de formació professional d’un institut públic de Granollers. A través d’una investigació mixta amb grups de discussió i qüestionaris, s’evidencia que l’ús de la llengua primera els resulta positiu i necessari com a eina facilitadora i de suport en el procés d’adquisició de la llengua meta, sempre que sigui puntual. Sobretot per traduir, per establir comparacions contrastives i per esclarir conceptes. També, es fa palès que l’alumnat prefereix tenir docents d’anglès bilingües abans que nadius perquè així es reforça tant la comprensió com la mútua entesa. I es manifesta que l’acceptació de la L1 a classe afavoreix un clima d’aprenentatge més distès i relaxat en el qual l’enfocament comunicatiu predomina per sobre del lingüístic, aconseguint que la dependència en L1 sigui progressivament menor. No obstant això, l’alumnat es mostra crític amb la flexibilitat del professorat en l’ús de l’anglès a l’aula i amb el volum total d’hores que es dediquen a aquesta assignatura, ambdós factors condicionants en la freqüència d’ús de la L1 i en l’aprenentatge de la llengua anglesa. es
dc.description.abstract This paper explores the role of own-language in English as a Foreign Language and its validity from the view of vocational training learners in a secondary school of Granollers. Using mixed methods with focus group centered on their beliefs and a survey of the extent to which, how, and why students use the L1, the findings offer clear evidence of widespread own-language use. It results in a useful and convenient tool that enhances the performance if it is used properly and occasionally. Especially, in cross-linguistic grammatical comparisons, for translation and vocabulary learning, and giving complex procedural instructions. Also, it is revealed that learners prefer a bilingual teacher rather than a native one because it helps the mutual understanding, relaxes the climate, alleviates frustration and helps to aid the motivation. In contrast, the findings also suggest that learners could use more English language if teachers were more demanding and if the educational system promoted more teaching hours. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 53 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Pràctiques pedagògiques -- Formació professional es
dc.subject.other Anglès en l'ensenyament es
dc.title La llengua primera a classe d'anglès: usos i percepcions de l'alumnat de formació professional es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Tresserras Casals, Eva
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics