DSpace/Dipòsit Manakin

Aplicació d'una metodologia tradicional versus metodologia híbrida entre gamificació i educació esportiva: efectes en la motivació i la futura intenció de pràctica

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Cuenca Arniges, Hèctor
dc.date.accessioned 2021-01-26T12:39:33Z
dc.date.available 2021-01-26T12:39:33Z
dc.date.created 2020-06
dc.date.issued 2020-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6505
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract Aquest estudi es basa en l’aplicació d’una unitat didàctica de Kinball a alumnes de 3er d’ESO amb una metodologia híbrida que incorpora dues metodologies diferents, la gamificació i l’educació esportiva. L’objectiu del treball és analitzar els efectes produïts per la UD en la motivació intrínseca, l’autodeterminació i la futura intenció de pràctica dels estudiants, i comparar-ho amb una UD idèntica però que utilitza metodologia tradicional. A més a més, s’analitzen els punts positius i negatius de la UD tenint en compte la valoració que li atorguen els estudiants. La mostra consta de dues classes de 27 i 28 alumnes respectivament. A un grup se li aplica una metodologia híbrida i a l’altre una de tradicional. Es seleccionen els dos grups a l’atzar i tots dos respondran a un test abans i després de la intervenció. Els resultats mostren que el grup d’intervenció (MHB) obté una millora de la motivació intrínseca, l’autodeterminació i la futura intenció de pràctica, però el creixement és menor que en el cas del grup control (MET) en el cas de l’autodeterminació i la futura intenció de pràctica. Finalment, s’obté una comparació de la valoració dels estudiants de la unitat tradicional i la hibrida. es
dc.description.abstract This study is based on the application of a Kinball didactic unit to 3rd year of ESO students with a hybrid methodology that incorporates two different methodologies, gamification and sports education. The aim of the study is to analyse the effects produced by the didactical unit in the intrinsic motivation, the self-determination and the future intention of practice of the students, and compare it with an identical proposal but using traditional methodology. Moreover, it is analysed the positive and negative points from the unit taking into account the students’ valuation. The sample consists of two classes of 27 and 28 students respectively. In one grup it is applied an hybrid methodology and in the other a traditional one. It is randomly chosen and both will respond a test before and after the intervention. The results show that the intervention group (MHB) obtains an improvement in the intrinsic motivation, self-determination and future practice intention, but the growth is less than in the case of the control group (MET) in the case of self-determination and future practice intention. Finally, it is obtained a comparison of the valuation students do from the traditional unit and the hybrid unit. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 105 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Ludificació -- Educació secundària es
dc.subject.other Educació física es
dc.subject.other Pràctiques pedagògiques es
dc.title Aplicació d'una metodologia tradicional versus metodologia híbrida entre gamificació i educació esportiva: efectes en la motivació i la futura intenció de pràctica es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Flores Aguilar, Gonzalo
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques