Repositorio Dspace

Elaboració d'un programa docent de prevenció i actuació de situacions vinculades amb la identitat de gènere, dins l'aula o àmbit escolar

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Collell Manchado, Júlia
dc.date.accessioned 2021-07-15T10:57:42Z
dc.date.available 2021-07-15T10:57:42Z
dc.date.created 2021-05
dc.date.issued 2021-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6685
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract Els centres educatius són, en essència, un reflex imminent de les actuacions, pràctiques i discursos culturals delimitats en el si de la societat. La identitat de gènere, en aquest sentit, i a les mans de recercar entorn al grau d’enteniment que posseeixen, principalment, les i els docents en actiu de l’etapa d’Educació Primària, i també les i els que pròximament hi esdevindran, ocupa i actua com a objecte d’estudi totalitari al llarg del plantejament i confecció del consegüent Treball Final de Grau (TFG). Tanmateix, i seguint l’orde preestablert, primerament es realitza una revisió acurada de la legislació i la literatura científica avesada a la temàtica considerada, tot acompanyant-la posteriorment d’una recerca qualitativa que, mitjançant l’ús i la confecció d’una totalitat de deu entrevistes, permet nodrir d’evidències reals i d’experiències professionals pràctiques les quatre categories finalment resultants. Els resultats obtinguts mostren, en darrer lloc, la perfecta però alertant complementació entre les dades teòriques aportades, i les expressades per part de les pròpies professionals i estudiants, i la significació de formar-se i treballar de forma primerenca i contínua la temàtica abordada, per a un acoblament satisfactori i benestant de la multiplicitat de percepcions identitàries existents entre els subjectes i, especialment, entre els infants, dins l’entorn aulari i escolar. es
dc.description.abstract Educational centers are, in essence, a direct reflection of the actions, practices and cultural discourses delimited within society. Gender identity, in this way, and in order to explore the knowledge learned, mainly, by active teachers of Primary Education stage, as well as those who will soon become teachers, occupies and acts as a totalitarian object of study throughout the planning and preparation of the consequent Final Dissertation. However, and following the pre-established order, a detailed review of the legislation and scientific literature on the subject under consideration is carried out first, followed by a qualitative research which through the use and preparation of a total of ten interviews, it allows establishing four resulting categories, which provide a real evidence and practical professional experiences. Finally, the results obtained show the perfect but alarming complementarity between the theoretical data provided and those expressed by professionals and students, and the significance of training and working from the beginning and continuously on the subject addressed, for a satisfactory and accommodated join of the multiplicity of identity perceptions existing inside the schools, among subjects and, especially, among children. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 102 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Mestres -- Formació es
dc.subject.other Identitat sexual en l'educació es
dc.title Elaboració d'un programa docent de prevenció i actuació de situacions vinculades amb la identitat de gènere, dins l'aula o àmbit escolar es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas