DSpace Repository

Immersion resources and activities in English for young learners on a CLIL proposal

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Orive Ferré, Paula
dc.date.accessioned 2021-07-19T11:09:31Z
dc.date.available 2021-07-19T11:09:31Z
dc.date.created 2021-05
dc.date.issued 2021-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6688
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract Over the past few years, CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodology has been implemented in Primary Education, this project intends to explore the teaching and learning of foreign languages within this context. CLIL promotes both language acquisition and subject content so that materials are meant to support students and teachers, and not to restrict them. This study is based on the immersion resources and activities used on a CLIL proposal. It presents detailed information on the methodology and its characteristics. Moreover, the study analyses two questionnaires one addressed to teachers who teach English through the CLIL methodology and the other one is to students who learn through CLIL lessons. The research covers the following main aspects: strategies and materials used, advantages of CLIL, the role of the teacher, and children’s perception. es
dc.description.abstract En els últims anys, la metodologia CLIL ha estat implementada a l’educació primària, aquest projecte vol explorar l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües estrangeres dins aquest context. La metodologia CLIL promou tant l’adquisició d’una llengua com el contingut d’una assignatura, amb la qual cosa, els materials han d’estar dissenyats per donar suport als estudiants i als Mestres, però no limitar-los. Aquest estudi està besat en els recursos i activitats immersives utilitzades a la proposta CLIL. Aquest presenta una informació detallada sobre la metodologia i les seves característiques. A més, l’estudi analitza dos qüestionaris, un adreçat als Mestres que ensenyen anglès a través de la metodologia CLIL i l’altre va adreçat als estudiants que aprenent a través de les lliçons CLIL. La investigació toca aquests aspectes més importants: estratègies i materials utilitzats, els avantatges del CLIL, el rol dels Mestres, i la percepció dels alumnes. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 53 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Llengua segona -- Adquisició es
dc.subject.other Anglès -- Ensenyament es
dc.subject.other Mestres -- Actituds es
dc.title Immersion resources and activities in English for young learners on a CLIL proposal es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics