Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació |
|
dc.contributor.author |
Rodenas Monge, Noelia |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-14T18:33:44Z |
|
dc.date.available |
2021-09-14T18:33:44Z |
|
dc.date.created |
2021-05-21 |
|
dc.date.issued |
2021-05-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/6752 |
|
dc.description |
Curs 2020-2021 |
es |
dc.description.abstract |
Aquest pla d’empresa s’ha desenvolupat per explicar detalladament el nou projecte sociocultural nascut a la comarca del Pla de l’Estany, “Estany d’Idees”, un espai on connectar diferents àmbits com el negoci, la cultura, el lleure i la societat per establir relacions d’inter cooperació que retornin a la població plaestanyenca i als seus agents socials, i promogui el sentiment de pertinença amb el seu territori.
S’ha desenvolupat una anàlisi externa molt exhaustiva tenint en compte el context social actual a conseqüència de la COVID-19, i ens hem endinsat en diversos punts rellevants de l’entorn del projecte com l’àmbit sociocultural, el mediambiental o l’econòmic.
Seguidament s’ha realitzat un estudi de mercat on s’han extret les característiques demogràfiques de la zona geogràfica potencial del projecte i s’han cercat els equipaments culturals de la comarca (Centre cívics i altres projectes privats) per conèixer quina és la cartera d’activitats i tallers disponibles.
Aquests dos tipus d’estudi ens han permès redactar un DAFO per conèixer els nínxols de mercats amb més carència al territori i els hem convertit en els valors afegits de l’espai.
Paral·lelament s’han configurat els perfils potencials dels consumidors i s’han calculat 3 estimacions de vendes per a 3 escenaris diferents (optimista, moderat i pessimista) en base al nombre d’usuaris per taller i la cessió de lloguer de diferents espais d’Estany d’Idees.
A l’hora d’establir l’estratègia i les accions previstes per iniciar la nostra activitat s’ha redactat el pla de màrqueting on s’ha definit la intenció del servei a oferir, s’ha creat la identitat corporativa i els seus elements i s’ha aplicat una estratègia de preus que últimament està en tendència en àmbits socials, culturals i comunitaris, i que es coneix com el banc del temps.
També ’ha redactat un pla d’operacions molt detallat on s’aprecien elements que ens permetran fer-nos una idea de les característiques estructurals i financeres de l’espai (plànols, llistat de despeses, definició dels espais, etc.)
Finalment s’efectuaran els càlculs necessaris per a realitzar el pla econòmic financer del primer any de vida del projecte. Després de comprovar 3 escenaris diferents, s’ha pogut concloure que l’escenari moderat és el que garanteix la viabilitat del projecte. |
es |
dc.format |
application/pdf |
es |
dc.format.extent |
145 p. |
es |
dc.language.iso |
cat |
es |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
es |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca |
es |
dc.subject.other |
Empreses -- Creació |
es |
dc.title |
Pla d'empresa: creació d'un espai cultural al Pla de l'Estany a partir de la rehabilitació d'un espai buit "Estany d'idees" |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
es |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons