Repositorio Dspace

La filosofia 3/18: l'art d'ensenyar a pensar

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Sánchez Garrido, Loida
dc.date.accessioned 2021-09-23T17:40:31Z
dc.date.available 2021-09-23T17:40:31Z
dc.date.created 2021-05-14
dc.date.issued 2021-05-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6767
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract En la societat actual es necessiten fomentar el pensament crític, creatiu i curós per formar persones amb capacitat reflexiva i capaces de conviure en societat. Aquest treball de Final de Grau planteja descobrir un projecte educatiu que té com a objectiu ajudar a pensar, reflexionar i desenvolupar diferents habilitats de pensament a infants amb les edats compreses entre els 3 i els 18 anys. Aquest projecte neix sota el títol Filosofia 3/18, Philosophy of Children amb anglès, amb el seu autor i creador referent, Matthew Lipamn. La base principal de la metodologia de la Filosofia 3/18, és la reflexió i les preguntes que generen els infants mitjançant un tema propici, interessant i motivador per a ells i elles. En el present treball, s’ha investigat les teories dels diferents autors, com també la realització de quatre entrevistes. Primerament amb la directora actual Glòria Arbonès del GrupIREF, una associació que promou i tradueix el projecte de Filosofia 3/18 a Catalunya. Una segona entrevista amb Carla Carreres, professora del màster de Filosofia 3/18 de la Universitat de Girona. I les dues darreres entrevistes a dues mestres d’escoles que porten a terme aquest projecte educatiu. També, es va portar a terme una intervenció de tres sessions de Filosofia 3/18 a l’Institut Escola Josep Maria Xandri de Sant Pere de Torelló. Finalment, s’ha portat a terme un recull i una anàlisi de la informació obtinguda i les conclusions, les quals ajuden a resumir la importància i els avantatges que suposa aquest projecte pel desenvolupament cognitiu, maduratiu i personal dels infants i joves. es
dc.description.abstract In today's society we need to encourage critical, creative and curious thinking in order to foster reflective capacity and the ability of living together in society. This Final Degree project aims to discover an educational project whose objective is to help children between the ages of 3 and 18 to think, reflect and develop different thinking skills. This project was born under the title Philosophy 3/18, with its author and creator, Matthew Lipamn. The main methodology on which Philosophy 3/18 is based is the reflection and questions generated by the children through an appropriate, interesting and motivating topic from them. In the present work, the theories of the different authors have been investigated, as well as the carrying out of four interviews. Firstly, with the current director Glòria Arbonès of GrupIREF, an association that promotes and translates the project of Philosophy 3/18 in Catalonia. A second interview with Carla Carreres, professor of the Master's degree in Philosophy 3/18 at the University of Girona. And the last two interviews with two teachers from school that carry out this educational project. Following my case study, it was carried out an intervention in an external context of the related methodology, three sessions of Philosophy 3/18 were held at the Josep Maria Xandri school in Sant Pere de Torelló. Finally, an analysis of the information obtained was carried out and conclusions were drawn, which help to summarize the importance and the advantages of this project for the cognitive, maturity and personal development of children and young people. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 128 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Filosofia -- Educació infantil es
dc.subject.other Pràctiques pedagògiques es
dc.subject.other Pensament crític es
dc.title La filosofia 3/18: l'art d'ensenyar a pensar es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas