DSpace Repository

La importància de l'acompanyament en un infant diagnosticat amb Autisme durant la transició de l'etapa educativa d'Infantil a Primària

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Vives i Bové, Laura
dc.date.accessioned 2021-09-28T18:18:14Z
dc.date.available 2021-09-28T18:18:14Z
dc.date.created 2021-05-13
dc.date.issued 2021-05-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6773
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract L’autisme és un trastorn que desenvolupa moltes manifestacions clíniques i per això, encara costa definir-lo d’una única manera. Tanmateix, la majoria de les persones que presenten aquest diagnòstic comparteixen dificultats per mantenir relacions socials, alteracions i dificultats en la comunicació i el llenguatge i la inestabilitat en regular les emocions. Actualment, hi ha molts nens i nenes diagnosticats amb autisme a les aules, és per això que s’ha de vetllar per una bona inclusió d’aquests en els centres educatius, en especial a les seves classes i fomentar un vincle d’aferrament segur amb el seu referent adult, ja que els i les docents seran les persones que podran oferir al nen o nena tots aquells suports i recursos que necessiti per satisfer les seves necessitats juntament amb una sana interacció i acceptació dels companys i companyes d’aula. Tanmateix, aquesta situació es pot complicar quan l’infant amb el diagnòstic d’autisme ha de fer la transició d’una etapa educativa a l’altra, en concret, d’infantil a primària. És per això, que l’objectiu general d’aquest treball ha estat elaborar una pauta d’orientacions d’estratègies i metodologies per l’equip docent per facilitar l’acompanyament en la transició de l’etapa d’infantil a primària en un infant diagnosticat amb autisme. Per poder elaborar la pauta de la manera més precisa, s’ha fet a partir d’observacions de l’infant, d’entrevistes a l’equip docent i de la cerca i anàlisi d’altres pautes d’orientacions publicades. es
dc.description.abstract Autism is a disorder that show diverse clinic appearance, that is why it is difficult to find an exact definition. However, most of the people showing that diagnosis share difficulties to social interaction, disruption in the oral communication or speech and instable emotional control. Nowadays there are many children in classrooms with autism diagnosis and for this reason it is required to look out for a proper social inclusion in educational centres, specifically at classroom. Moreover, it is important to foster a safe emotional bond with an adult mentor because teachers are those who will help a child by offering support and resources to cover all the needs. Nevertheless, this situation becomes complicated when the child with autism diagnosis is having a transition from one educational stage to another, specifically from kindergarten to primary education. For this reason, the purpose of this work is to elaborate a guideline with strategies and methodologies for teaching staff to facilitate accompaniment to an autism diagnosed child in the transition from kindergarten to primary school. To develop the guide in a precise manner it has been done observations of the child, interviews to teaching staff and research and analysis of other already published guidelines. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 105 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.subject.other Infants autistes es
dc.subject.other Pràctiques pedagògiques -- Educació infantil es
dc.title La importància de l'acompanyament en un infant diagnosticat amb Autisme durant la transició de l'etapa educativa d'Infantil a Primària es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics