DSpace/Dipòsit Manakin

La maleta pedagògica, un recurs per descobrir

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Salamó Pujadas, Lídia
dc.date.accessioned 2021-10-05T18:01:02Z
dc.date.available 2021-10-05T18:01:02Z
dc.date.created 2021-05
dc.date.issued 2021-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6778
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract Avui en dia molts centres d'art, museus i centres de recursos pedagògics disposen de les maletes pedagògiques. Tot i això, és un recurs que encara és força desconegut per una gran part de la comunitat educativa. La literatura científica existent sobre el tema, també és més aviat escassa i per tant aquest treball de recerca vol contribuir i aprofundir en el seu concepte, funcionament, característiques i possibilitats. Aquesta recerca qualitativa s'estructura a partir de tres casos d'estudi conformats per uns contextos, uns materials i uns professionals que poden contribuir a conèixer millor què és una maleta pedagògica, perquè serveix i com funciona. I a partir d'aquestes dades, s'analitzen en relació amb la literatura existent indicant que hi ha diferents maneres d'entendre les maletes pedagògiques, tant com a un recurs complementari, com també autònom. I amb els resultats obtinguts, s’ha portat a terme l'elaboració d'una maleta pedagògica en àmbit de l'educació artística, centrada en el dibuix d'observació. es
dc.description.abstract Nowadays many art galleries, museums, and pedagogical resource centers already have pedagogical suitcases. However, it is a resource that is still quite unknown to a large part of the educational community. The existing scientific literature on the subject is also rather limited and therefore, this study wants to contribute and deepen into the concept, the functionality of it, the characteristics, and possibilities that a pedagogical suitcase can bring to the students. This qualitative research is structured around three studied cases made up of determined situations, certain materials, and experts on the treated topic that are able to contribute to a better understanding of what a pedagogical suitcase is, why it is used and how does it work. The data recollected along with the existing scientific literature indicates that there are different ways of understanding the pedagogical suitcases such as a complementary and as autonomous resource.After we have carried out the research and, with the results obtained, we have been able to elaborate one pedagogical suitcase on our own focused on the artistic education field, specifically on the observation drawing. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 83 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Pràctiques pedagògiques -- Educació infantil es
dc.subject.other Art en l'ensenyament es
dc.title La maleta pedagògica, un recurs per descobrir es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques