DSpace/Dipòsit Manakin

Com l'aprenentatge cooperatiu contribueix a incloure a l'aula ordinària a alumnes amb dificultats d'aprenentatge

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Vila Ballús, David
dc.date.accessioned 2021-11-24T15:45:06Z
dc.date.available 2021-11-24T15:45:06Z
dc.date.created 2021-05-10
dc.date.issued 2021-05-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6809
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract L’estudi pretén descriure i explicar la incidència de l’aprenentatge cooperatiu a les aules, així com identificar d’altres actuacions que afavoreixen els processos d’inclusió de l’alumnat. La present investigació segueix un paradigma interpretatiu a partir d’una aproximació qualitativa. Per a l’aproximació a l’objecte d’estudi, es porta a terme un estudi de casos múltiples en dos centres d’educació secundària obligatòria. Els resultats han permès definir que no podem obviar altres actuacions que també afavoreixen la inclusió, a banda de l’aprenentatge cooperatiu. Tot i això, s’identifica que no tot l’alumnat es troba inclòs a les aules ordinàries. En aquest sentit, s’arriba a la conclusió de desenvolupar processos de millora en la implementació de dissenys de pràctiques educatives, acords a una visió inclusiva de l’educació escolar, tot afavorint els aprenentatges significatius i la socialització de l’alumnat. es
dc.description.abstract The purpose of this study is to analyse the incidence of cooperative learning in schools as well as identify other actions that boost the inclusion of all the students. The methodology follows an interpretative paradigm based on a qualitative analysis done through a multiple-case study in two different secondary schools. The results have demonstrated that there are other interventions that influence inclusion besides the cooperative learning. This study proves that not all the students are included in ordinary classrooms. In this sense, we can reach the conclusion that it is necessary to carry out different improvements in the designs of educational practices which allow the achievement of a significative learning and the socialisation of the student body. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 72 es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.subject.other Atenció a la diversitat es
dc.subject.other Aprenentatge -- Treball en equip es
dc.title Com l'aprenentatge cooperatiu contribueix a incloure a l'aula ordinària a alumnes amb dificultats d'aprenentatge es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques