DSpace/Dipòsit Manakin

El divorci: efectes en les respostes emocionals i el rendiment acadèmic a secundària

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Aleñà Sala, Aina
dc.date.accessioned 2021-11-26T07:25:02Z
dc.date.available 2021-11-26T07:25:02Z
dc.date.created 2021-05-01
dc.date.issued 2021-05-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6814
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract El divorci suposa un canvi en l’estructura i el funcionament familiar que pot afectar significativament als fills. El present estudi té com a objectiu investigar si el fet que els progenitors estiguin divorciats o pel contrari visquin junts, provoca diferències entre les respostes emocionals i també els resultats acadèmics dels alumnes de secundària d’una mateixa escola. Per dur a terme la investigació, s’ha realitzat un estudi comparatiu utilitzant la metodologia quantitativa i s’ha dissenyat un qüestionari d’elaboració pròpia. A l’estudi hi van participar 80 subjectes, 52 de famílies nuclears i altres, i 28 subjectes de famílies amb els progenitors divorciats. En relació als resultats obtinguts, no s’observen diferències significatives entre les respostes emocionals dels alumnes de tretze anys als setze anys i la situació familiar dels alumnes de secundària. A més, les respostes emocionals dels fills de progenitors divorciats tenen una durada a curt termini. Finalment, sí que s’evidencia que els alumnes de secundària amb progenitors divorciats tenen un rendiment acadèmic significativament més baix que els alumnes amb famílies nuclears o altres tipus. es
dc.description.abstract El divorcio supone un cambio en la estructura y el funcionamiento familiar que puede afectar significativamente a los hijos. El presente estudio tiene como objetivo investigar si el hecho de que los progenitores estén divorciados o por el contrario vivan juntos, provoca diferencias entre las respuestas emocionales y también los resultados académicos de los alumnos de secundaria de una misma escuela. Para llevar a cabo la investigación, se ha realizado un estudio comparativo utilizando la metodología cuantitativa y se ha diseñado un cuestionario de elaboración propia. En el estudio participaron 80 sujetos, 52 de familias nucleares y otros, y 28 sujetos de familias con los progenitores divorciados. En relación a los resultados obtenidos, no se observan diferencias significativas entre las respuestas emocionales de los alumnos de trece años a los dieciséis años y la situación familiar de los alumnos de secundaria. Además, las respuestas emocionales de los hijos de progenitores divorciados tienen una duración a corto plazo. Finalmente, sí se evidencia que los alumnos de secundaria con progenitores divorciados tienen un rendimiento académico significativamente más bajo que los alumnos con familias nucleares u otros tipos. es
dc.description.abstract Divorce is a change in family structure and functioning that can significantly affect children. The present study aims to investigate whether the fact that parents are divorced or, on the contrary, live together, causes differences between emotional responses and also the academic results of high school students in the same school. To conduct the research, a comparative study was conducted using the quantitative methodology and a self-developed questionnaire was designed. The study involved 80 subjects, 52 from nuclear and other families, and 28 subjects from families with divorced parents. In relation to the results obtained, no significant differences are observed between the emotional responses of thirteen-year-olds to sixteen-year-olds and the family situation of high school students. In addition, the emotional responses of children of divorced parents are short-lived. Finally, it is evident that high school students with divorced parents have significantly lower academic performance than students with nuclear or other types of famílies. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 76 es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Divorci es
dc.subject.other Família es
dc.subject.other Rendiment escolar es
dc.subject.other Emocions en els adolescents es
dc.title El divorci: efectes en les respostes emocionals i el rendiment acadèmic a secundària es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques