DSpace/Dipòsit Manakin

L'estudi sobre el reforç terapèutic en infants amb discapacitat intel·lectual i trastorn de l'espectre autista en realitzar un programa d'intervenció assistida amb cans

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Gilibets Pastor, Laia
dc.date.accessioned 2021-11-27T05:43:30Z
dc.date.available 2021-11-27T05:43:30Z
dc.date.created 2021-05-14
dc.date.issued 2021-05-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6820
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract L’actual recerca consisteix en analitzar si la Intervenció Assistida amb Cans millora aspectes de la qualitat de vida en infants que presenten Trastorn de l’Espectre Autista i Discapacitat intel·lectual juntament amb Trastorn Afectiu del Vincle. Es pretén conèixer a través de l’ús del mètode qualitatiu si es produeix una millora fonamentalment en l’atenció i la gestió emocional. A través d’un estudi longitudinal de tres mesos d’observació i de registre de les sessions, s’analitzen els ítems proposats. Complementàriament, es realitzen entrevistes a les referents del Centre d’Educació Especial dels dos infants en qüestió i a l’expert en Teràpies Assistides en Cans (Girona). Els resultats d’aquest estudi exposen que a través de la motivació, s’assoleix una millora en l’atenció, la regulació emocional, promovent així la sociabilitat i facilitat la creació de vincle. Disminueixen les conductes desadaptatives i es potencien les emocions positives. Es concep a la persona des de la vessant holística del ser. es
dc.description.abstract This research analyses whether Assisted Interventions with Dogs improve aspects of quality of life in children with Autism Spectrum Disorder and Intellectual Disability along with Attachment Disorder. Through the use of the qualitative method, the aim is to understand if there is an improvement, mainly in attention and emotional management. Over a three-month period consisting of observations and recordings of the sessions, the proposed items were analyzed. In addition, several interviews were conducted with the professionals of the Special Education Center and the expert in Assisted Therapies in Dogs (Girona) who were responsible for the children. The results of this study show that through motivation, an improvement in attention and emotional regulation is achieved, thus promoting sociability and facilitating the creation of bonds. Nonadaptive behaviors decrease, and positive emotions are enhanced. A holistic approach is taken when conceiving the human being. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 145 es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Gossos -- Ús terapèutic es
dc.subject.other Infants autistes es
dc.subject.other Infants discapacitats mentals es
dc.title L'estudi sobre el reforç terapèutic en infants amb discapacitat intel·lectual i trastorn de l'espectre autista en realitzar un programa d'intervenció assistida amb cans es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques