DSpace/Dipòsit Manakin

Estudi de les creences de docents i famílies sobre la relació entre ells i quin és l’estat actual d’aquesta.

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Casanovas i Ribó, Arnau
dc.date.accessioned 2021-12-13T09:00:09Z
dc.date.available 2021-12-13T09:00:09Z
dc.date.created 2021-05-31
dc.date.issued 2021-05-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6842
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract Com a futurs docents hem de tenir molt present la relació que s’estableix entre professorat i família als centres educatius de secundària i també conèixer com hauria de ser aquesta, ja que la seva necessitat i importància en el procés d’ensenyament - aprenentatge de l’alumnat fa que des de la docència se l’hi hagi de donar una atenció primordial. Per aquest motiu, el present estudi té els objectius de conèixer les creences que tenen, tant docents com famílies, sobre com creuen que ha de ser aquesta relació i com és a l’actualitat la relació que s’estableix entre ells en els centres de secundària. Per fer-ho, s’ha realitzat un estudi d’aproximació mixta que ha permès analitzar les diferents dimensions dins de la pròpia relació per veure els punts forts i febles de com és aquesta actualment en dos casos estudiats. La mostra de l’estudi ha estat 22 docents i 113 famílies de dos centres de secundària, un de públic i un de concertat, d’una població d’Osona. Els resultats mostren que si bé les creences entre els dos agents són força semblants, és en el moment en què es comparen amb la realitat que viuen a l’actualitat, quan apareixen forces discrepàncies. es
dc.description.abstract As future teachers, we must be very aware of the relationship established between teachers and families in secondary schools as well as how this relationship should be like, since its necessity and importance in the pupils' teaching-learning process make it crucial teachers give it a special attention. For this reason, the present study aims at discovering the beliefs that both teachers and families have about how the aforementioned relationship should be and how it looks like in nowadays. To do it, a mixed-approach study has been carried out, which has allowed the analysis of the different dimensions in such relationship so as to see its strengths and weaknessess in the two studied cases. The sample consisted of 22 teachers and 113 families from two secondary schools, one public and one state-subsidised, in a town in Osona. The results show that although the beliefs of the two agents are very similar, it is when they are compared with the reality they live in today that strong discrepancies show up. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 63 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Docència es
dc.subject.other Família es
dc.subject.other Implicació es
dc.subject.other Relació es
dc.subject.other Família i escola es
dc.subject.other Comunicació es
dc.subject.other Confiança es
dc.title Estudi de les creences de docents i famílies sobre la relació entre ells i quin és l’estat actual d’aquesta. es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Verónica Jiménez
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques