Aquest treball de fi de grau es basa en el desenvolupament d’un videojoc de plataformes
2D, per a ordinador. El videojoc s’anomena “Vindicator”. En aquest document
s’expliquen de manera detallada tots els processos, metodologies i eines emprades per a
la creació del joc completament des de zero.
El joc s’inspira en un món ...»»»»
Aquest treball de fi de grau es basa en el desenvolupament d’un videojoc de plataformes
2D, per a ordinador. El videojoc s’anomena “Vindicator”. En aquest document
s’expliquen de manera detallada tots els processos, metodologies i eines emprades per a
la creació del joc completament des de zero.
El joc s’inspira en un món postapocalíptic on el jugador es posa a la pell de Vindicator,
el protagonista d’aquesta història, amb l’objectiu de derrotar a l’antagonista, el malvat
Downpour. El jugador ha de combatre amb diferents enemics, avançant el joc fins a
arribar al refugi de Downpour.
Començant per l’explicació de la planificació, portada a terme a l'inici, la metodologia
utilitzada i les eines emprades durant el desenvolupament.
Concloent aquest apartat es troben exposats amb detall tots els aspectes tècnics sobre el
desenvolupament d’un videojoc. Aspectes que van des de la part més de lògica del
videojoc fins als apartats més atractius visualment com el disseny i les animacions.
Acabant amb la unió de tots els apartats utilitzant el motor gràfic de desenvolupament de
videojocs anomenat Unity.
L’objectiu principal i més important pel qual s'ha dut a terme aquest projecte, és el de
conèixer i experimentar des de zero tots els aspectes relacionats amb el procés de creació
d'un videojoc. El desenvolupament del projecte ha estat realitzat per ambdós, en Marc
com a encarregat de l’apartat amb programació i en Jonathan com a creador de tot el
contingut artístic del projecte. Tot i això, ambdós treballàvem amb equip, ja que saber
com treballa l’altre company i que necessita, ens ha ajudat a desenvolupar millor i optimitzar la feina del projecte. Treballar amb sinergia, ha estat un aspecte clau en el
desenvolupament.
El resultat d’aquest projecte ha estat un videojoc estil Píxel Art, incloent-hi un bon disseny
gràfic, un bon disseny de nivells i finalitzant amb una programació.^^^^
This final degree project is based on the development of a 2D platform videogame
playable in diferent devices such as personal computers. The videogame is called
“Vindicator”. This document contains a detailed explanation of all the proccesses,
metodology and tools used during the whole proces.
The game is inspired in a ...»»»»
This final degree project is based on the development of a 2D platform videogame
playable in diferent devices such as personal computers. The videogame is called
“Vindicator”. This document contains a detailed explanation of all the proccesses,
metodology and tools used during the whole proces.
The game is inspired in a post-apocaliptic world, where the player takes the role of
Vindicator, the main character of this history, with the objective of defeating the
antagonist character, the evil Downpour. The player has to fight diferent enemies in order
to advance and being able to reach Downpour’s den.
Starting with an explanation about the planificaction, done at the start of the development,
with the online tool Team Gantt, as well as an explanation of the metodology and tools
used during the procces.
Ending this section there is a detailed explanation of all the technical aspecs of videogame
developing. Aspects going from the more logical part of it, to the most isual appeling such
as the graphical design and animations. Finally joining thoose aspects using Unity a
videogame developing engine.
The main and most important goal of the project, was to experience and get to know all
the aspects involved in the development of a complete videogame. This project was made
by us both, Marc was in charge of the logical and programming part, while Jonathan
focused more on all the artistic aspects of the project. Even so, we worked like a team,
because we both know the capacities and demands of each other, we were able to
collaborate and optimize all the work we had to do. Working with a good synergy has
been a key aspect of the development. The result of this project has been a complete videogame, envolving a good graphical and
level design, ending with a modular programming able to add functionalitites in a fast and
easy way.^^^^