Aquest treball de fi de grau té com a objectiu analitzar l’impacte que té una intervenció gamificada en els factors motivacionals i emocionals de l’alumnat, com també interpretar la relació entre el grau dels tipus de motivació i les emocions de l’alumnat, ja que es consideren claus per al seu aprenentatge. Així doncs, a partir ...»»»»
Aquest treball de fi de grau té com a objectiu analitzar l’impacte que té una intervenció gamificada en els factors motivacionals i emocionals de l’alumnat, com també interpretar la relació entre el grau dels tipus de motivació i les emocions de l’alumnat, ja que es consideren claus per al seu aprenentatge. Així doncs, a partir de la gamificació es porta a terme una unitat didàctica de voleibol a una classe de 3r d’ESO i s’analitza el grau de motivació i la presència d’emocions a l’aula a través del “Cuestionario de Motivación en Educación Física” (CMEF) i de l’Escala de GES (Games and Emotion Scale), respectivament. Els resultats de l’estudi mostren que després de portar a terme la unitat didàctica la motivació intrínseca de l’alumnat va augmentar, en canvi, els tipus de regulacions de la motivació extrínseca i la desmotivació, majoritàriament van disminuir. Referent a les emocions, es va observar com les positives van ser les que van tenir més presència a l’aula, mentre que les negatives en van tenir molt poca. Per tant, es conclou que aquesta intervenció gamificada va augmentar la motivació intrínseca de l’alumnat i la presència d’emocions positives a l’aula, com també l’existència d’una possible relació directa entre aquests dos elements.^^^^
This final degree project aims to analyze the impact of a gamified intervention on the motivational and emotional factors of students, as well as interpret the relationship between the degree of types of motivation and the emotions of students, as they are considered keys to their learning. So, from the gamification, a volleyball ...»»»»
This final degree project aims to analyze the impact of a gamified intervention on the motivational and emotional factors of students, as well as interpret the relationship between the degree of types of motivation and the emotions of students, as they are considered keys to their learning. So, from the gamification, a volleyball teaching unit is carried out in a class of 3rd of secondary education and the degree of motivation and the presence of emotions in the classroom is analyzed through the “Motivation Questionnaire in Physical Education” and the Games and Emotion Scale, respectively. The results of the study show that after completing the teaching unit, the intrinsic motivation of the students increased, while the types of regulations for extrinsic motivation and demotivation, mostly decreased. In terms of emotions, it was observed that the positives had the most presence in the classroom, while the negatives had very few. Therefore, it is concluded that this gamified intervention increased the intrinsic motivation of the students and the presence of positive emotions in the classroom, as well as the existence of a possible direct relationship between these two elements.^^^^