DSpace/Dipòsit Manakin

Anàlisi de com la mobilització dels recursos que disposa una escola poden determinar practiques educatives més inclusives

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Badia Moreno, Ariadna
dc.contributor.author Pons Tomas, Maria
dc.date.accessioned 2023-03-23T14:26:53Z
dc.date.available 2023-03-23T14:26:53Z
dc.date.created 2022
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7395
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract L’atenció educativa inclusiva és un gran repte a la societat i als centres educatius, ja que cada alumne/a és diferent. L’aprenentatge és un procés personalitzat que cada individu realitza des de la seva forma de ser i de sentir, el gran repte actual és atendre a les característiques individuals de cada alumne/a des d’una educació inclusiva (Acevedo et al., 2020). El preàmbul de la Llei d'educació 12/2009, del 10 de juliol, del decret d’inclusió 150/17 exposa la necessitat d'adequar l'activitat educativa per atendre la diversitat de l'alumnat i l'assoliment d'una igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat (Decret 150/2017, 2017). La disposició de mesures, suports i recursos esdevé un element clau per a una major atenció educativa inclusiva. Actualment, es preveuen diferents tipus de recursos o estratègies que poden ser humans, didàctics, materials i ambientals. Com que aquesta diversitat de recursos sumada a les diferents formes d’utilitzar-los i la seva aplicació en diferents contextos i realitats, fa que condicionin més o menys les pràctiques educatives, fent que acabin sent més o menys inclusives. De fet, aquest treball, exposarà un anàlisi dut a terme a dues escoles diferents sobre la disponibilitat dels recursos i, en segon lloc, la seva mobilització. Els resultats indiquen que tot i valorar-se com altament necessaris tots els diferents tipus de recursos, els humans i la seva gestió, determinen la utilització i optimització de la resta de recursos. es
dc.description.abstract Inclusive educational care is a big challenge in society and in schools, as each student is different. Learning is a personalized process that each individual performs from their way of being and feeling, the great current challenge is to meet the individual characteristics of each student from an inclusive education (Acevedo et al., 2020). The preamble to the Education Law 12/2009, of 10 July, of the inclusion decree 150/17 sets out the need to adapt the educational activity to meet the diversity of students and the achievement of equal opportunities and accessibility (Decree 150/2017, 2017). The provision of measures, supports and resources becomes a key element for greater inclusive educational attention. Currently, different types of resources or strategies are foreseen that can be human, didactic, material and environmental. Because this diversity of resources combined with the different ways of using them and their application in different contexts and realities, makes them more or less conditional on educational practices, making them more or less inclusive, and in fact, This work will present an analysis carried out in two different schools on the availability of resources and, secondly, their mobilization. The results indicate that, although all the different types of resources, humans and their management, are highly valued, they determine the use and optimization of other resources. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 105 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.subject.other Igualtat d'oportunitats educatives es
dc.subject.other Educació primària es
dc.title Anàlisi de com la mobilització dels recursos que disposa una escola poden determinar practiques educatives més inclusives es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques