El treball final de màster que es presenta a continuació, té com a objectiu
analitzar l’expressió corporal com a eina metodològica a Secundària. És una
investigació que busca conèixer i analitzar, si l’expressió corporal, fora de
l’àmbit d’educació física (EF) i, per tant, en relació directa amb altres
àmbits, pot esdevenir ...»»»»
El treball final de màster que es presenta a continuació, té com a objectiu
analitzar l’expressió corporal com a eina metodològica a Secundària. És una
investigació que busca conèixer i analitzar, si l’expressió corporal, fora de
l’àmbit d’educació física (EF) i, per tant, en relació directa amb altres
àmbits, pot esdevenir una eina metodològica que afavoreixi el procés
d’ensenyament-aprenentatge.
La investigació es compon de dues parts; com a punt d’inici es parteix d’un
anàlisi de l'opinió del professorat i de l'alumnat sobre la utilització de
l’Expressió Corporal (EC) com a eina metodològica a secundària en un
centre on es treballa a partir de les metodologies actives; per acabar,
finalment amb l’anàlisi d’un exemple real amb l’alumnat de 2n d’ESO, on
aprèn una nova llengua estrangera com el Francès, a través de l’EC com a
eina metodològica.
Els resultats indiquen dos aspectes rellevants a tenir en compte:
- Per una part, es fa evident que l’expressió corporal és una eina molt
ben considerada pel professorat i alumnat, assenyalant que és
necessària en l'àmbit educatiu.
- I, per altre part, l’expressió corporal utilitzada com a eina
metodològica per aprendre una nova llengua estrangera, com el
Francès, millora el procés d’ensenyament- aprenentatge,
incrementant la participació i la motivació per part de l’alumnat.
Així doncs, expressió corporal, adolescència, metodologies actives i eina
metodològica són els pilars que donen forma a la investigació, i Expressió
Corporal és el mitjà d’unió que permet interrelacionar-ho.^^^^
The final master thesis presented below aims to analyze body expression as
a methodological tool in Secondary education. It is a research that seeks to
know and analyze, if the body expression, outside the field of physical
education (PE), and therefore, in direct relation to other fields and subjects,
can become a methodological ...»»»»
The final master thesis presented below aims to analyze body expression as
a methodological tool in Secondary education. It is a research that seeks to
know and analyze, if the body expression, outside the field of physical
education (PE), and therefore, in direct relation to other fields and subjects,
can become a methodological tool that favours the students process of
teaching-learning in compulsory Secondary Education.
The research consists of two parts; we start from an analysis of the opinion
of Secondary education teachers and students on the use of Body
Expression (BE) as a methodological tool in a school centre where we work
with active methodologies; Finally, with the analysis of a real example of
2nd year ESO students, where they learn a new foreign language such as
French, through the BE as a methodological tool.
The results indicate two relevant aspects to consider:
- On the one hand, it is clear that body language is a tool that is highly
regarded by teachers and students, noting that it is necessary in the
field of education.
- And, on the other hand, body language used as a methodological tool
to learn a new foreign language, such as French, improves the
teaching-learning process, increasing student participation and
motivation.
Thus, body expression, adolescence, active methodologies and a
methodological tool are the pillars that shape this research, and Body
Expression is the means of interconnection that allows it to be interrelated.^^^^