DSpace Repository

Millorar la situació social entre l'alumnat de l'aula d'acollida i el seu grup classe: la percussió de carrer com a eina social

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Aragón Vernet, Carlos
dc.date.accessioned 2024-01-18T08:59:40Z
dc.date.available 2024-01-18T08:59:40Z
dc.date.created 2023-01-01
dc.date.issued 2023-05-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7625
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Resum La present investigació pretén conèixer i millorar la situació social dels i les alumnes nouvinguts/es partícips en un centre educatiu públic català. Tractarà d’endinsar-se a l’aula d’acollida de secundària d’aquest centre, conèixer l’alumnat, presentar la proposta i, un cop s’ha trencat el gel, intentar de fer experts en una cançó de percussió als i les participants de la investigació. Arribats a aquest punt, es pretén ajudar-los/les a convertir-se en líders, professor/es i directors/es del seu pertinent grup classe d’aula ordinària, i així poder ensenyar als nous i noves companys/es la seva cançó de percussió. Amb aquest pretext, no es busquen la millora ni el desenvolupament de les destreses musicals, sinó fer ús de la música, i en especial, la percussió de carrer, com a eina vehicular per a la socialització i la inclusió. Mots clau: inclusió; art comunitari; percussió de carrer; acció social; aula d’acollida es
dc.description.abstract Abstract This research aims to know and improve the social situation of newcomer students, who attend a Catalan public educational institution. Following this goal, a welcome class of this institution will be visited, in order to meet the students, and submit a pedagogical proposal, that can serve to this purpose. Once in the context, the goal is trying to turn the participants into experts on a particular percussion piece, so that they can become leaders, teachers and conductors in their regular group/class, and they are able to teach their percussion piece to their new peers. In this context, it is important to emphasize, that it is not seeked to improve or develop pupils ‘musical skills to a professional level, but to use of music, and in particular “street percussion music”, as a tool for improving socialisation and inclusion. Key words: inclusion; community music; street drums; social action; welcome class es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 74 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Aules d'acollida -- Catalunya es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.subject.other Música -- Educació secundària obligatòria es
dc.title Millorar la situació social entre l'alumnat de l'aula d'acollida i el seu grup classe: la percussió de carrer com a eina social es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: Mercè Bosch Sanfélix
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics