DSpace/Dipòsit Manakin

An analysis of the English pronunciation of Catalan and Spanish speakers: A case study with young primary learners

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Muñoz Muntal, Emma
dc.date.accessioned 2024-05-13T12:58:01Z
dc.date.available 2024-05-13T12:58:01Z
dc.date.created 2023-05-08
dc.date.issued 2023-05-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7900
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract This study aimed to find out how the native language (L1) of Catalan and Spanish speakers influences the pronunciation of English words. The L1 of the learners can be very helpful when the sounds are similar or can cause interference when the sounds do not exist in the L1 of the learners (Yoshida, 2016). Based on the teaching English pronunciation perspectives of Grant (2014) and taking into consideration the limitations found by Finch and Ortiz (1982), two didactic lessons were created for 3rd grade primary students to assess mispronunciations of the students. Keywords: Teaching English pronunciation, pronunciation limitations, corrective feedback, L1 interference. es
dc.description.abstract L’objectiu d’aquesta recerca era estudiar com la llengua materna influència la pronúncia en anglès d’estudiants de parla catalana i/o castellana. La llengua materna pot ser tant d’ajut si hi ha sons comuns com també pot causar interferència quan els sons no existeixen en la llengua materna dels estudiants (Yoshida, 2016). Considerant la perspectiva d’ensenyament de la pronúncia en anglès de Grant (2014) i tenint en compte les limitacions trobades per Finch i Ortiz (1982), es van crear dues sessions per estudiants de tercer curs d’Educació Primària per tal d’avaluar les paraules mal pronunciades i la seva relació amb la llengua materna d’aquests estudiants. Paraules clau: Ensenyament de pronúncia anglesa, limitacions en la pronúncia, retroacció correctiva, interferència de la llengua materna. es
dc.description.abstract El objetivo de esta investigación es estudiar como la lengua materna influencia la pronuncia en inglés de estudiantes de habla catalana y/o castellana. La lengua materna puede ser de ayuda si hay sonidos comunes, o puede ser un obstáculo e interferencia si no existen en la lengua materna de los estudiantes (Yoshida, 2016). Considerando la perspectiva de enseñanza de la pronunciación en inglés de Grant (2014) y teniendo en cuenta las limitaciones halladas por Finch y Ortiz (1982), se crearon dos sesiones para estudiantes de tercer curso de Educación Primaria para evaluar las palabras mal pronunciadas y su relación con la lengua materna de estos estudiantes. Palabras clave: Enseñanza de la pronunciación inglesa, limitaciones en la pronunciación, retroacción correctiva, interferencia de la lengua materna. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 35 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Anglès -- Pronunciació -- Ensenyament es
dc.subject.other Llengua materna
dc.title An analysis of the English pronunciation of Catalan and Spanish speakers: A case study with young primary learners es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques