DSpace/Dipòsit Manakin

Anàlisi del recurs dels àlbums il·lustrats des de la perspectiva de la inclusió a l’aula a l’Escola Voltregà

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Fenoy Fernández, Lídia
dc.date.accessioned 2024-05-21T12:15:18Z
dc.date.available 2024-05-21T12:15:18Z
dc.date.created 2023-05-08
dc.date.issued 2023-04-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7907
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract The purpose of this research is to analyze if picture books are a good resource for inclusion in primary education classrooms. First of all, in order to be able to give an answer to the proposed objective this work has been based on a theoretical foundation of different authors. Then, a qualitative research has been carried out. More specifically, the case study method was chosen in the school Escola Voltregà. Three research instruments were used: interviews, document analysis and observation. Four interviews were conducted with the school's teachers, as well as the analysis of the school's educational project and two picture books, and finally, two direct non-participant observations were carried out. Through the results obtained in this study, it has been possible to conclude that picture books have an impact and help to promote inclusion in the classroom. Key words: Education, inclusion, children’s literature, picture books, classroom library. es
dc.description.abstract En aquest treball es pretén analitzar si els àlbums il·lustrats són un bon recurs per a la inclusió a les aules d’educació primària. Per poder donar una resposta a l’objectiu plantejat, primerament, aquest treball s’ha basat en una fonamentació teòrica de diferents autors i autores. Seguidament, s’ha dut a terme una investigació qualitativa. Més concretament, s’ha escollit el mètode de l’estudi de cas en el centre educatiu de l’Escola Voltregà. S’ha fet ús de tres instruments de recerca: l’entrevista, l’anàlisi de documents i l’observació. S’han dut a terme quatre entrevistes al professorat de l’escola, així com l’anàlisi del projecte educatiu de centre i dos àlbums il·lustrats i, finalment, s’han realitzat dues observacions directes no participants. A través dels resultats obtinguts en aquest estudi, s’ha pogut arribar a la conclusió que els àlbums il·lustrats tenen un impacte i ajuden a promoure la inclusió a l’aula. Paraules clau: Educació, inclusió, literatura infantil, àlbums il·lustrats, biblioteca d’aula. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 89 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Llibres d'imatges per a infants es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.title Anàlisi del recurs dels àlbums il·lustrats des de la perspectiva de la inclusió a l’aula a l’Escola Voltregà es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques