DSpace/Dipòsit Manakin

Relació entre els nivells d'activitat física i el temps de pantalla amb el rendiment acadèmic

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Rubio Garcia, Queralt
dc.date.accessioned 2024-05-21T12:46:59Z
dc.date.available 2024-05-21T12:46:59Z
dc.date.created 2023-05-30
dc.date.issued 2023-05-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7910
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Resum: Aquest estudi investiga la relació que hi ha entre els nivells d'activitat física dels infants i el temps que passen davant la pantalla amb el rendiment acadèmic. La mostra que s'ha utilitzat per fer la recerca ha estat formada per un total de 73 participants (35 nenes i 38 nens) de l'escola Vedruna de Berga. A partir del qüestionari IPAQ-C i HELENA s'ha pogut observar el nivell d'activitat física dels infants i el temps que passen davant les pantalles. D'aquesta manera, s'han realitzat dues taules de contingència a partir de percentatges per analitzar si hi ha relació entre els nivells d'activitat física, el temps de pantalles i les qualificacions. Els resultats obtinguts són molt diversos, en algunes ocasions es veu una relació força significativa i en d’altres no es pot concloure que hi hagi relació. No obstant això, s'han pogut observar diferents aspectes molt interessants en relació a aquest tema. Paraules clau: nivells d'activitat física, sedentarisme, temps de pantalles, rendiment acadèmic es
dc.description.abstract Abstract: This study aims to investigate the relationship between children's physical activity levels and the time they spend in front of a screen with their academic performance. To carry out the research the sample used has been composed of 73 participants altogether (35 girls and 38 boys) from the Vedruna School in Berga. The IPAQ-C and the HELENA questionnaires have been used in order to measure the physical activity levels of the children and the time they spend in front of a screen. Then, two contingency tables based on percentages have been made to analyse if there is any relation between physical activity levels, screen times, and qualifications. The results obtained are very unalike, given that in some cases a quite significant relationship can be seen, but in others the relationship between the variables can not be proven. Despite of this, some quite interesting key aspects have been observed regarding this topic. Keywords: physical activity levels, sedentary lifestyle, screen time, academic performance es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 56 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Exercici es
dc.subject.other Sedentarisme es
dc.subject.other Rendiment escolar es
dc.subject.other Infants -- Efecte de les innovacions tecnològiques es
dc.title Relació entre els nivells d'activitat física i el temps de pantalla amb el rendiment acadèmic es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques