DSpace/Dipòsit Manakin

Desenvolupament d'un sistema de transferència de software per una placa entrenadora

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria Tècnica Industrial, Especialitat Electrònica ca
dc.contributor.author Soler Franquesa, Guillem
dc.date.accessioned 2010-05-12T14:08:34Z
dc.date.accessioned 2012-03-30T07:41:18Z
dc.date.accessioned 2008-07-08T07:27:25Z ca
dc.date.available 2008-07-08T07:27:25Z ca
dc.date.available 2010-05-12T14:08:34Z
dc.date.available 2012-03-30T07:41:18Z
dc.date.created 2008-06 ca
dc.date.issued 2008-07-08T07:27:25Z ca
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/253
dc.description Curs 2007-2008
dc.description.abstract El departament d’electrònica i telecomunicacions de la Universitat de Vic ha dissenyat un conjunt de plaques entrenadores amb finalitat educativa. Perquè els alumnes puguin utilitzar aquestes plaques com a eina d’estudi, és necessari disposar d’un sistema de gravació econòmic i còmode. La major part dels programadors, en aquest cas, no compleixen amb aquests requeriments. L’objectiu d’aquest projecte és dissenyar un sistema de programació que utilitzi la comunicació sèrie i que no requereixi d'un hardware ni software específics. D’aquesta manera, obtenim una placa autònoma i un programador gratuït, de muntatge ràpid i simple d’utilitzar. El sistema de gravació dissenyat s’ha dividit en tres blocs. Per una banda, un programa que anomenem “programador” encarregat de transferir codi de programa des de l’ordinador al microcontrolador de la placa entrenadora. Per altra banda, un programa anomenat “bootloader”, situat al microcontrolador, permet rebre aquest codi de programa i emmagatzemar-lo a les direccions de memòria de programa corresponents. Com a tercer bloc, s’implementa un protocol de comunicació i un sistema de control d’errors per tal d’assegurar una correcta comunicació entre el “programador” i el “bootloader”. Els objectius d’aquest projecte s’han complert i per les proves realitzades, el sistema de programació ha funcionat correctament. cat
dc.description.abstract The electronic and telecommunication department of Universitat de Vic has designed a set of development boards with educational purpose. It is necessary to have an economic and comfortable programming system, thus, the students may use the boards as a tool of study. In this case, most programmers don’t comply with these requirements. The objective of this project is to design a programming system that use a serial communication and doesn’t require a specific hardware and software. Thus, we get an autonomic board and a free programmer, with a fast montage and easy to use. The programming system is divided in three parts. First of all, a program called "programmer" transfers program code from the computer to the development board. Then, a program called "boot loader", placed in the microcontroller of board, allows to receive this program code and store it in corresponding program memory directions. At last, communication protocol and error system controls are implemented to ensure an appropriate communication between “programmer" and "bootloader". The objectives of this project have been completed .We have obtained a programmingsystem that allows to download software to the development board correctly. cat
dc.format application/pdf
dc.format.extent 139 p. ca
dc.language.iso cat ca
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/es
dc.subject.other Microcontroladors
dc.subject.other Programari -- Disseny
dc.title Desenvolupament d'un sistema de transferència de software per una placa entrenadora ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.description.version Director/a: Jordi Serra Espaulella
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques