DSpace Repository

Impacte educatiu de l'escolta del paisatge sonor en infants

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Martín Salas, Irene
dc.date.accessioned 2014-03-12T10:43:23Z
dc.date.available 2014-03-12T10:43:23Z
dc.date.created 2013-05-17
dc.date.issued 2013-05-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2767
dc.description Curs 2012-2013 ca_ES
dc.description.abstract Aquest treball d’investigació pretén aprofundir en les nocions relatives al paisatge sonor; un tema poc treballat en l’àrea curricular d’Educació Musical. Primerament amb la fonamentació, s’han extret les principals idees dels diferents autors que han treballat i investigat el tema del paisatge sonor. Posteriorment, analitzant aquest marc teòric s’ha intentat aprofundir en el tema i, per escollir i dissenyar activitats que hem realitzat a l’aula. A fi de poder analitzar i observar in situ aquest procés s’ha aplicat durant dos mesos a dues aules de música amb alumnes d’entre 7 i 8 anys i, pel que fa resultats, no hi ha dubte que amb aquest enfocament del fenomen de l’escolta –buscant una centralització en allò essencial i elemental del fet perceptiu-, podem constatar que es produeix un increment quantitatiu i qualitatiu del reconeixement dels sons de l’entorn, i una millora en la percepció de les qualitats del so i la capacitat de reflexió i descripció. ca_ES
dc.description.abstract This research aims to deepen in some concepts related to soundscape, a part which has not been devoted too much attention to in the music education curriculum. Firstly, within the justification, we have extracted the main ideas of various authors who have previously worked and researched on the soundscape. Later, the theoretical framework has attempted to delve into the subject and choose and design activities which have been carried out in the classroom. In order to analyze and observe it in situ, the process has been implemented for two months in two music classrooms with pupils aged 7 to 8 years. After that, there is no doubt that this approach has led to a quantitative and qualitative increase in the recognition of environmental sounds, and in the improvement in the perception of the quality of sound and in the students’ ability to reflect and describe. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 120 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.other Música -- Ensenyament ca_ES
dc.title Impacte educatiu de l'escolta del paisatge sonor en infants ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics