DSpace/Dipòsit Manakin

Cooperar per competir: Narratives d'un entrenador de bàsquet infantil

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Arumí Prat, Joan
dc.date.accessioned 2014-04-04T10:33:47Z
dc.date.available 2014-04-04T10:33:47Z
dc.date.created 2014-01-15
dc.date.issued 2014-01-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2848
dc.description.abstract En la primera part de la tesi l’autor s’identifica amb un model d'entrenador que té en consideració la comunicació dels seus esportistes i que, com a conseqüència, utilitza estratègies d’aprenentatge cooperatiu. Sota l'enfocament constructivista en educació i la perspectiva sociocultural l’autor va construint un perfil d'entrenador que veu a l'esportista com un agent actiu i entén la cooperació com un procés de comunicació. En la segona part, el disseny i desenvolupament de la recerca, es contextualitza la recerca, s'exposa la metodologia i els instruments utilitzats per l'obtenció de la informació. Les dades bàsiques s’obtenen a partir dels diàlegs que es produeixen a dins del vestidor d’un equip de bàsquet infantil. Analitzades les dades es justifica la utilització de la narrativa com la forma més adient per representar-les. Finalment es narra l'experiència des de l'etnografia. L’autor utilitza l'escriptura com un mètode de recerca per mostrar la relació entre cooperació i competició i trencar amb dicotomies establertes com la d’entrenador cooperatiu / entrenador tradicional o cooperació / competició. ca_ES
dc.description.abstract In the first part of the thesis, the author identifies himself as a trainer who takes into consideration the communication among his players and, as a consequence, uses strategies from cooperative learning. Under the constructivist approach in education and the sociocultural perspective, the author built a coach’s profile which sees the athletes as an active agent and understands the cooperation as a communication process. In the second part, it is introduced the design and development of the research. The research is set in a context by exposing the methodology and the tools used for gathering information. The row data is recorded and recollected from the team’s dialogues inside the changing room. After the analysis of the data, the use of the narrative is justified as the most adequate way to represent it. Finally, the information is ethnographically narrated. The author uses the writing as a research method that shows the relationship between cooperation and competition and also breaks up previous dichotomies established such as cooperative coach / traditional coach or cooperation / competition. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 196 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Universitat de Vic
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Basquetbol -- Competicions ca_ES
dc.subject.other Basquetbol -- Entrenament ca_ES
dc.subject.other Aprenentatge -- Treball en equip ca_ES
dc.subject.other Entrenadors (Esport) ca_ES
dc.title Cooperar per competir: Narratives d'un entrenador de bàsquet infantil ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis ca_ES
dc.identifier.dl B-9548-2014
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.contributor.director Martín i Horcajo, Montse
dc.contributor.director Pujolàs Maset, Pere

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques