DSpace/Dipòsit Manakin

Disseny del currículum de programació i robòtica per tots els cursos de l'educació obligatòria (Infantil, Primària i Secundària)

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria d'Organització Industrial
dc.contributor.author Saborit Vilà, Carles
dc.date.accessioned 2015-07-14T08:36:01Z
dc.date.available 2015-07-14T08:36:01Z
dc.date.created 2015-06
dc.date.issued 2015-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4097
dc.description Curs 2014-2015
dc.description.abstract Els darrers anys, l’educació està experimentant uns canvis molt important, amb la introducció de noves metodologies, i la utilització de noves eines a l’aula, com els ordinadors i les tauletes. Avui en dia, els alumnes són nadius digitals, i per tant, totes aquestes novetats no els incomoden gens, sinó tot el contrari. I en aquest context apareix la robòtica educativa, amb múltiples plataformes robòtiques i moltíssimes aplicacions informàtiques per aprendre programació i robòtica. L’objectiu principal d’aquest treball és dissenyar el currículum per introduir la robòtica i la programació a tots els cursos des de P3 fins a 4t d’ESO. I com a objectius secundaris, veure l’estat de la qüestió actual de les plataformes robòtiques, de les aplicacions per aprendre programació i dels principals llenguatges de programació utilitzats en la robòtica educativa. La metodologia seguida ha estat fer una recerca exhaustiva dels diferents materials, per així acabar dissenyant el mencionat currículum. I un cop seleccionats els principals criteris d’avaluació oficials que es poden treballar amb aquestes eines, proposar diferents activitats per dur a terme a l’aula. Les principals conclusions d’aquest treball són que la robòtica educativa ha arribat per quedar-se a les aules; que hi ha molts materials diferents, i que cada dia en van apareixent de nous; que la robòtica ha de ser transversal relacionant-se amb diferents matèries o àrees; i que no s’ha d’oblidar l’electrònica tradicional, amb components discrets per crear automatismes o robots, i que gràcies a les plaques Arduino, permeten la seva construcció i programació. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 152 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Robòtica -- Ensenyament ca_ES
dc.subject.other Tecnologia -- Currículum -- Planificació ca_ES
dc.title Disseny del currículum de programació i robòtica per tots els cursos de l'educació obligatòria (Infantil, Primària i Secundària) ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.description.version Director/a: Juli Ordeix Rigo
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques