Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria d'Organització Industrial |
|
dc.contributor.author |
Saborit Vilà, Carles |
|
dc.date.accessioned |
2015-07-14T08:36:01Z |
|
dc.date.available |
2015-07-14T08:36:01Z |
|
dc.date.created |
2015-06 |
|
dc.date.issued |
2015-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/4097 |
|
dc.description |
Curs 2014-2015 |
|
dc.description.abstract |
Els darrers anys, l’educació està experimentant uns canvis molt important, amb la introducció de noves metodologies, i la utilització de noves eines a l’aula, com els ordinadors i les tauletes. Avui en dia, els alumnes són nadius digitals, i per tant, totes aquestes novetats no els incomoden gens, sinó tot el contrari. I en aquest context apareix la robòtica educativa, amb múltiples plataformes robòtiques i moltíssimes aplicacions informàtiques per aprendre programació i robòtica.
L’objectiu principal d’aquest treball és dissenyar el currículum per introduir la robòtica i la programació a tots els cursos des de P3 fins a 4t d’ESO. I com a objectius secundaris, veure l’estat de la qüestió actual de les plataformes robòtiques, de les aplicacions per aprendre programació i dels principals llenguatges de programació utilitzats en la robòtica educativa.
La metodologia seguida ha estat fer una recerca exhaustiva dels diferents materials, per així acabar dissenyant el mencionat currículum. I un cop seleccionats els principals criteris d’avaluació oficials que es poden treballar amb aquestes eines, proposar diferents activitats per dur a terme a l’aula.
Les principals conclusions d’aquest treball són que la robòtica educativa ha arribat per quedar-se a les aules; que hi ha molts materials diferents, i que cada dia en van apareixent de nous; que la robòtica ha de ser transversal relacionant-se amb diferents matèries o àrees; i que no s’ha d’oblidar l’electrònica tradicional, amb components discrets per crear automatismes o robots, i que gràcies a les plaques Arduino, permeten la seva construcció i programació. |
ca_ES |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
152 p. |
ca_ES |
dc.language.iso |
cat |
ca_ES |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
ca_ES |
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
ca_ES |
dc.subject.other |
Robòtica -- Ensenyament |
ca_ES |
dc.subject.other |
Tecnologia -- Currículum -- Planificació |
ca_ES |
dc.title |
Disseny del currículum de programació i robòtica per tots els cursos de l'educació obligatòria (Infantil, Primària i Secundària) |
ca_ES |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca_ES |
dc.description.version |
Director/a: Juli Ordeix Rigo |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
ca_ES |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons