L’article presenta una investigació en l’àmbit d’estudi de l’educació i el gènere que adopta la
metodologia de l’estudi de cas per visibilitzar i analitzar els models de gènere de les i els adolescents.
En les conclusions s’apunten canvis en els gèneres que s’adopten, moviments que
constaten que els models de gènere femení i ...»»»»
L’article presenta una investigació en l’àmbit d’estudi de l’educació i el gènere que adopta la
metodologia de l’estudi de cas per visibilitzar i analitzar els models de gènere de les i els adolescents.
En les conclusions s’apunten canvis en els gèneres que s’adopten, moviments que
constaten que els models de gènere femení i masculí considerats més «tradicionals» estan en
evolució, perduren trets però altres es reestructuren amb característiques diverses o evolucionen
canviant el seu significat. Els resultats de la recerca són una contribució al coneixement
sobre els models de gènere i constitueixen un document base per al debat i la reflexió pedagògica
sobre les relacions entre educació, diferència sexual i ciutadania inclusiva.^^^^