En aquest article es descriuen les principals conclusions de la investigació sobre els
documentals i noticiaris de temàtica educativa elaborats en el primer terç del segle xx
a Espanya. En primer lloc, es presenta de manera general i sintètica la metodologia
utilitzada per dur a terme l’estudi i, posteriorment, es mostra la ...»»»»
En aquest article es descriuen les principals conclusions de la investigació sobre els
documentals i noticiaris de temàtica educativa elaborats en el primer terç del segle xx
a Espanya. En primer lloc, es presenta de manera general i sintètica la metodologia
utilitzada per dur a terme l’estudi i, posteriorment, es mostra la panoràmica que hem
construït sobre la representació de l’educació en els films analitzats, tant des del punt
de vista formal i contextual com des de l’anàlisi dels continguts. Aquesta panoràmica
ens retorna una imatge complexa de l’educació i l’atenció dels infants de l’època. Així
mateix, i malgrat les prevencions que cal tenir quan ens aproximem a les fonts visuals,
podem afirmar que la seva anàlisi permet centrar-nos en els matisos dels detalls i obrir
noves perspectives sobre la història de l’educació.^^^^
Tipus:
Article
Indexació:
Indexat a CARHUS+
Citació Bibliogràfica:
Prat, P., Gomez, A., Casanovas, J., Carrillo, I., Padros, N., Collelldemont E. (2018). L'educació representada als documentals de propaganda a Espanya (1914-1939). Educació i Història, (31), 35-57.