DSpace/Dipòsit Manakin

Evaluating the impact of asynchronous telemedicine in the Catalan central region

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament d'Economia i Empresa
dc.contributor.author Vidal Alaball, Josep
dc.date.accessioned 2018-12-21T12:38:56Z
dc.date.available 2018-12-21T12:38:56Z
dc.date.created 2018-11-23
dc.date.issued 2018-11-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5626
dc.description Programa de Doctorat : Dret, Economia i Empresa
dc.description.abstract La utilització del servei de teledermatologia en lloc del servei de dermatologia presencial podria estalviar fins a 51.164 € l'any a la comarca del Bages. Això equival a un estalvi d'11,4 € per pacient atès. La majoria d’aquest estalvi prové de l’estalvi que suposa per a la societat. A més, aquest servei augmenta la resolució dels equips d'atenció primària, ja que redueix les derivacions al servei de dermatologia presencial. Això és més pronunciat en zones rurals que en àrees urbanes. L’enquesta de satisfacció als professionals ha mostrat que els que han utilitzat més freqüentment els serveis de telemedicina durant l'any anterior, consideren significativament pitjor la qualitat de l'atenció sanitària que ofereixen aquests serveis comparat amb els enquestats que els utilitzaven amb menys freqüència. Podem concloure que els serveis de telemedicina asíncrona són eficients, ja que poden estalviar recursos econòmics, i gaudeixen d'una bona acceptació entre els professionals de la salut. es
dc.description.abstract Using a teledermatology service instead of a face-to-face dermatology service could save up to 51.164€ a year in the county of Bages. This is equivalent to a saving of 11,4€ per patient attended. Most of the savings come from a society point of view. The Teledermatology service in operation in the Bages County increases the resolution of primary care teams as reduces referrals to the face-to-face dermatology service. This is more pronounced in rural than in urban areas. A user satisfaction questionnaire addressed to health care professionals showed that respondents who used more often the telemedicine services in the previous year, significantly rated the quality of care of these services worse than respondents who used them less often. We can finally conclude that the asynchronous telemedicine services are efficient as can save economic resources and enjoy a good acceptance among health professionals. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 198 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ es
dc.subject.other Telemedicina es
dc.subject.other teledermatologia es
dc.subject.other Cost es
dc.subject.other Estalvi i inversió es
dc.subject.other Atenció primària es
dc.subject.other Satisfacció es
dc.title Evaluating the impact of asynchronous telemedicine in the Catalan central region es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.embargo.terms 12 mesos es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.contributor.director Garcia Domingo, Josep Lluís
dc.contributor.director Flores Mateo, Gemma
dc.contributor.director García Cuyàs, Francesc

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques