En el present estudi l’objectiu principal ha sigut observar i analitzar els rols de gènere
presents en el joc lliure dels alumnes a l’hora del pati, així com estudiar el rol del
professorat en aquest context. Aquesta investigació s’ha realitzat en dos centres educatius
de secundària situats a Vic, a fi d’explorar les possibles ...»»»»
En el present estudi l’objectiu principal ha sigut observar i analitzar els rols de gènere
presents en el joc lliure dels alumnes a l’hora del pati, així com estudiar el rol del
professorat en aquest context. Aquesta investigació s’ha realitzat en dos centres educatius
de secundària situats a Vic, a fi d’explorar les possibles diferències entre el centre públic
i el centre concertat, tenint present la variable socioeconòmica associada. S’ha emprat
una metodologia basada en el disseny mixt a partir de la pauta d’observació, en què s’ha
observat una mostra d’aproximadament 600 estudiants i 59 professors/es, i el guió de
l’entrevista semiestructurada, realitzada a 5 professors/es. Les dades obtingudes s’han
triangulat i s’ha conclòs que els rols de gènere són presents en el joc lliure, ja que
influeixen en la composició dels grups, l’ocupació de l’espai, el tipus d’activitats, les
actituds i els conflictes sorgits a l’hora del pati, independentment del centre.^^^^